Címkék

abszurd (1) ádám balázs (84) ádám peti (3) aggteleki karszt (3) alapozás (3) alföld (12) állat (1) anglia (1) angol (1) anyám (1) apám (30) árpika (56) art (1) atlétika (16) ausztria (10) baggio (1) bajnokság (28) bakony (25) bakos gergely (1) balaton (7) balaton felvidék (5) banyesz (1) baracsi gábor (2) bartak lukas (1) betegség (36) bicikli (1) bogos tomi (26) börzsöny (10) brand (1) budai hegyek (42) budapest (18) bükk (10) buksi (1) coaching (1) csehország (6) dalszöveg (1) dicsak (1) divat (1) dönci (1) dvd (1) edit (38) edzés (935) edzésterv (3) edzőtábor (24) egei tamás (1) egészség (1) egyéb (26) éjszakai (9) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) élmények (1) előretekintés (8) én (1) étel (1) ételfotózás (1) ételképek (1) fashion (1) fecó (25) férfiak (1) film (1) fogyás (1) forrai gábor (1) fotó (1) futóbolondok (3) gál istván (1) gasztró (1) gasztro (1) gasztronómia (1) gazda pali (1) gellért gábor (1) geocaching (20) gerecse (222) geri (175) gödöllői dombság (3) gyalog zsuzsi (1) gyógytorna (16) győr (1) gyulai zoli (12) gyurika (66) gyurkó fanni (1) harkány (1) hegyaljai attila (1) hét (161) hidvégi nóra (5) hírek (1) hobbi (1) hódmezővásárhely (3) hónap (39) hornyák zsolt (1) horváth sanyi (1) horvátország (5) hosszú futás (102) így látom én (1) internet (1) józsa gábor (15) kerényi máté (1) keresőkifejezések (4) kiffer gyuszi (1) kisdoma (19) kokó (1) komárom (2) koprivanacz imi (8) környezetvédelem (1) kovács ádám (1) kovács dávid (1) kudarc (10) külföld (74) kustos szabolcs (1) laktanya (6) lc (1) lenkei ákos (1) lenkei zsolti (2) lőrinc (127) madár (2) magyarország (1) maki (4) makrai évi (18) margitsziget (13) markót tomi (1) mátra (12) mauer lajos (1) mauritius (1) mecsek (8) medves (1) mitró zoli (1) momó (1) nagy gergő (2) németh edit (1) nők (1) olaszország (3) omanager (1) online (1) pápai tomi (1) péley dani (2) pelsőczy attila (4) pelyhe dani (13) pelyhe dini (2) pihenő (141) pilis (9) rajzás (1) rekord (12) résztáv (137) rólam mindennapok (1) sass lajos (1) sérülés (63) sífutás (3) siker (6) sinkó jani (16) skuló (49) somek (1) somogyi gergo (2) soproni hegység (2) sport (1) sporthírek (1) sproki (2) stadion (23) stanga tibor (1) style (1) sukááááááááár (1) sunka (37) szabó bandi (2) szabó imi (1) szántó bence (15) székesfehérvár (15) szezon (3) szilágyi tibi (108) szlovákia (30) szlovénia (22) szöllös andrás (1) szolnok (3) szórakozás (1) szundi attila (2) tamás judit (20) tamás peti (11) tári kornél (1) társadalom (1) tata (18) tatabánya (220) technikai (56) teljesítménytúra (9) tengerdi zita (4) tenisz (1) tojás (2) tornai szabolcs (35) tornatermi (9) törökország (1) tóth ádám (1) tóth ata (2) trend (1) tsc (3) tudomány (1) tyúkja (1) uhlir peti (1) úszás (3) varga bálint (1) velencei hegység (54) verseny (146) versenyajánló (3) vértes (152) világ (1) világranglista (14) világverseny (6) visszatekintés (7) webstar (1) weisz péter (3) wievty (1) zala (5) zempléni hegység (1) zsebe isti (15) zselic (1) zuppa (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • harzol2: Ennyi. Próbálom elfelejteni. Számomra hihetetlen nagy szenvedés volt. Úgy fejbe vágott a meleg és ... (2009.07.22. 11:07) Szenvedős sprint pályák
  • G. Csaba: Az útvonalakat fel se teszed? :) Erre vártam egész héten, hogy mikor írsz végre az edzésről, azt e... (2009.07.21. 22:46) Szenvedős sprint pályák
  • harzol2: Egyik sem. A fő téma más volt és Geri fejében okozott zavart, pedig pont ő kérdezett. (2009.07.16. 11:00) Körtvélyes csúcsa
  • Balloon: Témára lehet tippelni? Csajok vagy net? Esetleg futás. :) (2009.07.15. 15:19) Körtvélyes csúcsa
  • harzol2: Akkor teljesen hivatalos úton mentem. :) Úszni? Hát fennmaradok a vízen és volt, hogy bő 3km-el o... (2009.07.13. 11:26) Tatai Maraton váltó
  • Utolsó 20

Blogajánló

Hosszabb pályán nem megy

2007.06.17. 22:11 harzol2

Elég fáradtan indultam el a rajtba, de nagyrészt futottam kifelé, mert Bogos Tomival mentem együtt és amúgy is terveztem rendesen bemelegíteni.
Kegyetlen meleg volt, így meglocsoltam magam a rajtban, majd a térképet a saját fóliámba tettem, hogy lássam is, de közben ne áztassam el az izzadságommal.
Kotló-hegy térkép
Az egyes ponttól kezdve bizonytalankodtam, majd a hármasra egy nagyobbat is hibáztam, ráadásul mindezt egy nagyon szenvedős tempóban. Buta hiba volt és már ekkor csak azért mentem tovább, mert edzeni kell. A nyolcas pontot aztán nem találtam elsőre, majd a stekket szúrtam ki, viszont pont nem volt sehol. Mivel először túlfutottam ezen a helyen, így lefelé már biztos voltam, hogy nincs a pont. Tettem még felfelé egy kitérőt egy nagyobb fához, hátha azon van a jellegfa pont, de nem találtam, így továbbmentem. Mint a célban kiderült a pont kint volt, csak rossz helyen. A versenyzők zömének (így Dénes Zolinak és Madárnak is) az volt a véleménye, hogy a pont túlságosan fent volt. Én nem mentem fel odáig, pedig többek szerint nem volt olyan messze a stekktől. Persze DISQ lett belőle, de ez nem érdekel, mert a pálya későbbi része még ennyire se ment. Mondjuk szerintem korrektebb lett volna leszedni a stekket, ha már a felvezető felülbírálja a pályakitűzőt és az ellenőrzőbírót és ha már megtörtént a hiba, akkor illett volna nem kizárni azokat akik csak a jó helyen jártak és nem keresnek bóját valahol az erdőben.
A kilences pontot még jól megfogtam, majd a 10-re mente megbicsaklott a bokám. Nem ment ki, de megrántgatta a szalagokat, úgy mint már sokszor, de ez a sérülés óta azt jelenti, hogy érzékeny lesz a bokám. Most ráadásul nagyon éreztem, hogy a leukolpast nem sokat fog a bokámon, mert a tegnapi ragasztást hagytam magamon. A 10-es pontot ráadásul nem találtam egyből és föl-alá botorkálás közben visszacsapódott a bokám. No itt már meg is álltam egy pillanatra, mert ez baromira fájt. Tudom, hogy ebből nem lehet baj, mert ilyen irányba nem mehet ki a bokám, de iszonyú érzékennyé teszi néhány ilyen a bokámat.
Innentől gyakorlatilag gyalogoltam, sőt sétáltam a pályán. Kezdetben még mindenhol futottam azért ahol kicsit kedvezett a terep, de a végén már szinte sehol.
Persze nem fogható mindez a bokámra, mert piszkosul el is voltam készülve az erőmmel, de ez még az a szint amikor az ember tud küzdeni, csak éppen már nem erőből fut. Nem éheztem el, nem fáradtak el a lábaim, csak épp nem esett jól futni, főleg terepen. Csalogató volt a pálya feladása, mert egy hurok volt a pálya végén, de edzésnek fogtam fel a dolgot. Állóképességre csak számít valamit, hogy kocorásztam és sétáltam még egy karikát. Az időm nem is nagyon érdekelt, de éreztem, hogy nagyon sok lesz. Abban azért bíztam, hogy a versenyidőbe beférek, de mint kiderült a 127 percem még bőven jó erre. Igaz másra nem, mert 80 alatt is mentek páran. Én ma jó ha 90-et tudtam volna menni a bokagondom nélkül, mert annyira nem ment és akkor még nem számoltam, hogy el is tévedtem párszor, még sétálva is. A célból még volt egy bő km a versenyközpontig, amit majdnem teljesen végigkocogtam.
Nem dobott fel a mai nap, de végülis a tervezett edzésadagot letudtam. Egyre valószínűbb, hogy valamit kezdenem kell a bokámmal, mert így nem lehet versenyezni. Ha fáradok, akkor kevésbé tartom meg a bokám és ilyenkor egy rossz lépés és visszacsapódik. Ezt máskor észre se venném, de most ettől egyre rosszabb lesz a helyzet, ami sokadszor vezet oda, hogy sétába torkollik egy versenyem.
Baracsi Ricsi azt mondta neki is volt hasonló és vagy 2 évig vacakolt vele, mire megjavult. Sima bokaerősítéseket csinált. Azthiszem ez nem fog nekem sem ártani, meg a dolobene sem, de még az is lehet, hogy kérek időpontot valamelyik dokihoz a sportkórházba. Szerintem tuti kinevetnek majd, mert a bokám minden más sportágban teljesen tünetmentes lenne, de pont tájfutni nem lehet vele.
Egy óra semmittevés után már sántítva mentem és még a sima gyalogláshoz is be kell melegednie a lábamnak egy ilyen boka számára megerőltető nap után. A jobb achillesem persze a sérülés óta nem tudom nyújtani, mert előbb kezd el fájni a bokám lábujjam felé eső része.
 
Összesen 15km, 600 szint, 147 perc
 

2 komment

Címkék: verseny vértes

A bejegyzés trackback címe:

https://harzol.blog.hu/api/trackback/id/tr22100679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tornai Szabolcs 2007.06.17. 23:00:48

szia zoli!
baromira sajnálom, hogy már megint gondok vannak a bokáddal... szerintem mindenképpen menj el a sportkórházba... jó szívvel ajánlhatom perényi gizalla főorvos asszonyt, aki nagyon kedves, de ami a fő, adminisztrációs szarakodás nélkül fogad, persze taj-kártya azért kell...
nekem is edzés volt csak a vasárnapi verseny, mert az 1-esre 20 percet kevertem... ott keringtem a ponttól 20 méterre, és megtaláltam a szerintem jó helyen lévő rókalyukat a stekkel egyetemben! és gondoltam, a pontot szépen elvitték... aztán kiderült, hogy nem sokkal arrébb ott van a pont egy másik rókalyuknál...
mivel nem vagyok rutinos, ez jól kicseszett velem... szerintem jelölni lehetett volna, hogy két rókalyuk van egymás mellett, és mibe került volna leszedni a stekket...? egyébként nagyon klassz pálya volt, csak a versenytől ment el a kedvem...
szóval szerintem keresd meg minél hamarabb perényi főorvos asszonyt, baj nem lehet belőle, ha megmutatod neki a bokád...
szabolcs

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.06.18. 13:46:24

Szia!

Nem olyan vészes a helyzet. Szerintem ha jó erőben lettem volna, akkor a bokám is kibírta volna.
Most még bepróbálkozok pár hét kenegetéssel, erősítéssel aztán ha az sem segít, akkor jön a doki.
süti beállítások módosítása