Címkék

abszurd (1) ádám balázs (84) ádám peti (3) aggteleki karszt (3) alapozás (3) alföld (12) állat (1) anglia (1) angol (1) anyám (1) apám (30) árpika (56) art (1) atlétika (16) ausztria (10) baggio (1) bajnokság (28) bakony (25) bakos gergely (1) balaton (7) balaton felvidék (5) banyesz (1) baracsi gábor (2) bartak lukas (1) betegség (36) bicikli (1) bogos tomi (26) börzsöny (10) brand (1) budai hegyek (42) budapest (18) bükk (10) buksi (1) coaching (1) csehország (6) dalszöveg (1) dicsak (1) divat (1) dönci (1) dvd (1) edit (38) edzés (935) edzésterv (3) edzőtábor (24) egei tamás (1) egészség (1) egyéb (26) éjszakai (9) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) élmények (1) előretekintés (8) én (1) étel (1) ételfotózás (1) ételképek (1) fashion (1) fecó (25) férfiak (1) film (1) fogyás (1) forrai gábor (1) fotó (1) futóbolondok (3) gál istván (1) gasztro (1) gasztró (1) gasztronómia (1) gazda pali (1) gellért gábor (1) geocaching (20) gerecse (222) geri (175) gödöllői dombság (3) gyalog zsuzsi (1) gyógytorna (16) győr (1) gyulai zoli (12) gyurika (66) gyurkó fanni (1) harkány (1) hegyaljai attila (1) hét (161) hidvégi nóra (5) hírek (1) hobbi (1) hódmezővásárhely (3) hónap (39) hornyák zsolt (1) horváth sanyi (1) horvátország (5) hosszú futás (102) így látom én (1) internet (1) józsa gábor (15) kerényi máté (1) keresőkifejezések (4) kiffer gyuszi (1) kisdoma (19) kokó (1) komárom (2) koprivanacz imi (8) környezetvédelem (1) kovács ádám (1) kovács dávid (1) kudarc (10) külföld (74) kustos szabolcs (1) laktanya (6) lc (1) lenkei ákos (1) lenkei zsolti (2) lőrinc (127) madár (2) magyarország (1) maki (4) makrai évi (18) margitsziget (13) markót tomi (1) mátra (12) mauer lajos (1) mauritius (1) mecsek (8) medves (1) mitró zoli (1) momó (1) nagy gergő (2) németh edit (1) nők (1) olaszország (3) omanager (1) online (1) pápai tomi (1) péley dani (2) pelsőczy attila (4) pelyhe dani (13) pelyhe dini (2) pihenő (141) pilis (9) rajzás (1) rekord (12) résztáv (137) rólam mindennapok (1) sass lajos (1) sérülés (63) sífutás (3) siker (6) sinkó jani (16) skuló (49) somek (1) somogyi gergo (2) soproni hegység (2) sport (1) sporthírek (1) sproki (2) stadion (23) stanga tibor (1) style (1) sukááááááááár (1) sunka (37) szabó bandi (2) szabó imi (1) szántó bence (15) székesfehérvár (15) szezon (3) szilágyi tibi (108) szlovákia (30) szlovénia (22) szöllös andrás (1) szolnok (3) szórakozás (1) szundi attila (2) tamás judit (20) tamás peti (11) tári kornél (1) társadalom (1) tata (18) tatabánya (220) technikai (56) teljesítménytúra (9) tengerdi zita (4) tenisz (1) tojás (2) tornai szabolcs (35) tornatermi (9) törökország (1) tóth ádám (1) tóth ata (2) trend (1) tsc (3) tudomány (1) tyúkja (1) uhlir peti (1) úszás (3) varga bálint (1) velencei hegység (54) verseny (146) versenyajánló (3) vértes (152) világ (1) világranglista (14) világverseny (6) visszatekintés (7) webstar (1) weisz péter (3) wievty (1) zala (5) zempléni hegység (1) zsebe isti (15) zselic (1) zuppa (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • harzol2: Ennyi. Próbálom elfelejteni. Számomra hihetetlen nagy szenvedés volt. Úgy fejbe vágott a meleg és ... (2009.07.22. 11:07) Szenvedős sprint pályák
  • G. Csaba: Az útvonalakat fel se teszed? :) Erre vártam egész héten, hogy mikor írsz végre az edzésről, azt e... (2009.07.21. 22:46) Szenvedős sprint pályák
  • harzol2: Egyik sem. A fő téma más volt és Geri fejében okozott zavart, pedig pont ő kérdezett. (2009.07.16. 11:00) Körtvélyes csúcsa
  • Balloon: Témára lehet tippelni? Csajok vagy net? Esetleg futás. :) (2009.07.15. 15:19) Körtvélyes csúcsa
  • harzol2: Akkor teljesen hivatalos úton mentem. :) Úszni? Hát fennmaradok a vízen és volt, hogy bő 3km-el o... (2009.07.13. 11:26) Tatai Maraton váltó
  • Utolsó 20

Blogajánló

Szpari Kupa 1. nap - Szentgyörgyvár

2009.03.14. 18:45 harzol2

Elérkezett az idénykezdet és szuper időben értünk ki a Szpari kupa céljába. Rögtön megcsapott a tájfutó versenyek hangulata és alig vártam, hogy rajtolhassak. A bokámmal hála az égnek rég nem történt semmi és a sarkam is csak a sífutás után éreztem kicsit, ennek ellenére bemelegítés közben minden bajom volt a lábammal. A cipő mindenhol nyomott a sarokemelő miatt, a leukoplast is szorított.
A bő 3km-es bemelegítés végére már normalizálódott a helyzet és 20 perc boka és egyéb nyújtás is belefért a programba pár repülő mellett.
Az egyes ponton nem lehetett mit elrontani, hisz csak föl kellett futni a dombra. Kicsit túlságosan ívelve jöttem ki a pontról, mert a jobbra lejtő meredekebb oldalaktól még féltem a bokám, majd útfutás, korai bevágás és egy hiba következett. Pedig a pont fölött még megvoltam. Előbb jött a tűnyiladék és csak utána az út. Én mégis rosszul mentem le. (hiba: 0:40)
A hármasra kicsit túlságosan felfelé húzva mentem az oldalban. Lejjebb jobb lett volna. (hiba: 0:20)
A négyes és ötös rendben ment, csak futni nem bírtam a fölfelékben, majd a hatosra sem mentem valami jól. Túlságosan íveltem a hegyeket és korán is másztam ki a nagy völgyből. Ráadásul a térképet sem értettem a pont előtti völgynél, ami látszik is a piros (tehát lassú) szakaszból. (hiba: 0:30)

A 7-es ponttól a 10-esig minden rendben ment. Épphogy fölémentem ugyan a tízesnek, de ennyi belefér.
Amit a 11-re csináltam az viszont sok volt. A GPS-nek hála pontosan megvan merre és meddig mentem el, ráadásul az is baromi érdekes, hogy hol lassultam be. Először a ligetes végében nem értettem mi van, mert jobbra nem vártam gödröket és völgyet, de balra nézve beazonosítottam magam a magasles alapján. Az irányomat viszont nem nagyon korrigáltam és nagy tempóban rárontottam a nagy gerincre, ahol aztán valami nem stimmelt, meg is torpantam (2. piros szakasz), de aztán még tovább fokoztam a hibát és csak a harmadik megtorpanásnál jöttem rá hol vagyok. (hiba: 1:30)
A következő átmenetet először teljesen körbe akartam csinálni, majd jobban megnézve már tudtam, hogy túlságosan is lent van a 12-es ahhoz, hogy felmásszak. Ha pedig már az első völgyön átmásztam nem volt értelme kikerülni a másodikat. A pontnak viszont sajnos kicsit mellémentem. (hiba: 0:20)
A 13-as előtt kicsit bizonytalankodtam, de legalább jófelé mentem, majd végső soron a 14-es se volt rossz így. 15-öt nem így terveztem, de mivel ki lehetett menni simán a tiszta erdőbe, így ezt választottam az úton kerülés helyett. A tiszta részen aztán akárhogy lestem nem láttam a kis rétes, aljnövényzetes részt, pedig szépen sütött a nap. Egész a magaslesig ki lehetett látni, így legalább kicsivel a ponton túl megálltam és aztán megdöbbenve vettem észre, hogy szálerdőben áll a pont. (hiba: 1:00)
16-ost nagyon benéztem. Azt hittem nagyjából a vonalon megyek és még csodálkoztam is, hogy az út után nem jön jobbról a zöld, de bemagyaráztam magamnak, hogy nem az utat, hanem a tűnyiladékot láttam és csak az erdőművelés miatt erősebb annál. Persze aztán nem jött az út, ellenben jobbról kis bozótosok voltak és csak nagyon lassan esett le hol vagyok, pedig a magaslest is kerestem a térképen. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy azon a környéken legyek, ahol voltam. Az sem tűnt fel, hogy lapos tetőn vagyok a hegyoldal helyett. (hiba: 0:50)
18-ra direkt kerültem meg a bozótot, ami a valóságban kisebb kerülőnek tűnt, mint utólag térképről. Gyalog Zoli jól meg is vert itt. (hiba: 0:20)
A 19 és a 20 rendben jött, ráadásul a kettő között Guszlev Anti mellett is elmentem (illetve mentem volna, de lazán felvette a tempómat). A 20 előtt azért kicsit belekavarodtam a bozótba és a szikla tetejéről is előbb lenéztem és csak utána futottam be alá. (hiba: 0:10)
A 21-es jó volt így egész a vezetékig. Onnan aztán nem tudom miért mentem arra, nem is tudtam pontosan hol vagyok, csak mentem. Éreztem, hogy jobbra lesz a pont, de sajnos még alá is futottam kicsit, így mászhattam a pontért. (hiba: 0:30)
Utolsó előtti pontra lehetett volna kicsit kevésbé ívelni, de ennyi fért bele fizikálisan. A gyűjtő is rendben volt, bár a GPS megmutatta, hogy a nyiladék nem ott van ahova rajzolva van és az iránya is eltér. Igazság szerint az egész térképen nagyon kijött, hogy a GPS használatot mellőzték helyesbítéskor, de nekem igazából nem volt bajom menet közben sehol a térképpel, csak utólag volt kihívás illeszteni rá az útvonalat.
A célba beérve azt hittem kicsit jobb leszek, mint ahol végeztem. Az 5 perc nem sok amivel kikaptam, de a többi magyarhoz képest azért nem egy nagy eredmény amit elértem. Összesen hibáztam 6:10-et, ami elég sok, de most ez nem zavar, mint ahogy az sem, hogy fizikálisan katasztrofálisan ment. Persze tenni akarok ellene, de nagyon élveztem a mai napot és ezt semmi nem rontja el. Tájfutottam, küzdöttem, az erdő csodaszép, az idő tökéletes és semmi baja nem volt a lábamnak!
Valahogy nem sikerült kifutni sem magamat és ezt a pulzusom is jól megmutatja. Se a max, se az átlag pulzus nem közelíti meg azt amit egy aszfaltos versenyen tudnék kiadni magamból. Erő nincs igazán bennem, mert sokszor tüdővel még bírtam volna, de a lábam már nem bírtam emelni.
Összesen 12,65km-t futottam a 10,8km-es pályán és 6:20-as átlagtempót produkáltam. (és ez még egy jól futható, viszonylag lapos terep volt)
Újra bebizonyosodott, hogy imádok tájfutni. Ez a világ legjobb sportja. :)
 
Max. pulzus: 171
Átlag pulzus: 160
Átlagtempó: 6:09

Összesen 16km, 400 szint, 97:13
 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny vértes

A bejegyzés trackback címe:

https://harzol.blog.hu/api/trackback/id/tr451004031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása