Címkék

abszurd (1) ádám balázs (84) ádám peti (3) aggteleki karszt (3) alapozás (3) alföld (12) állat (1) anglia (1) angol (1) anyám (1) apám (30) árpika (56) art (1) atlétika (16) ausztria (10) baggio (1) bajnokság (28) bakony (25) bakos gergely (1) balaton (7) balaton felvidék (5) banyesz (1) baracsi gábor (2) bartak lukas (1) betegség (36) bicikli (1) bogos tomi (26) börzsöny (10) brand (1) budai hegyek (42) budapest (18) bükk (10) buksi (1) coaching (1) csehország (6) dalszöveg (1) dicsak (1) divat (1) dönci (1) dvd (1) edit (38) edzés (935) edzésterv (3) edzőtábor (24) egei tamás (1) egészség (1) egyéb (26) éjszakai (9) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) élmények (1) előretekintés (8) én (1) étel (1) ételfotózás (1) ételképek (1) fashion (1) fecó (25) férfiak (1) film (1) fogyás (1) forrai gábor (1) fotó (1) futóbolondok (3) gál istván (1) gasztró (1) gasztro (1) gasztronómia (1) gazda pali (1) gellért gábor (1) geocaching (20) gerecse (222) geri (175) gödöllői dombság (3) gyalog zsuzsi (1) gyógytorna (16) győr (1) gyulai zoli (12) gyurika (66) gyurkó fanni (1) harkány (1) hegyaljai attila (1) hét (161) hidvégi nóra (5) hírek (1) hobbi (1) hódmezővásárhely (3) hónap (39) hornyák zsolt (1) horváth sanyi (1) horvátország (5) hosszú futás (102) így látom én (1) internet (1) józsa gábor (15) kerényi máté (1) keresőkifejezések (4) kiffer gyuszi (1) kisdoma (19) kokó (1) komárom (2) koprivanacz imi (8) környezetvédelem (1) kovács ádám (1) kovács dávid (1) kudarc (10) külföld (74) kustos szabolcs (1) laktanya (6) lc (1) lenkei ákos (1) lenkei zsolti (2) lőrinc (127) madár (2) magyarország (1) maki (4) makrai évi (18) margitsziget (13) markót tomi (1) mátra (12) mauer lajos (1) mauritius (1) mecsek (8) medves (1) mitró zoli (1) momó (1) nagy gergő (2) németh edit (1) nők (1) olaszország (3) omanager (1) online (1) pápai tomi (1) péley dani (2) pelsőczy attila (4) pelyhe dani (13) pelyhe dini (2) pihenő (141) pilis (9) rajzás (1) rekord (12) résztáv (137) rólam mindennapok (1) sass lajos (1) sérülés (63) sífutás (3) siker (6) sinkó jani (16) skuló (49) somek (1) somogyi gergo (2) soproni hegység (2) sport (1) sporthírek (1) sproki (2) stadion (23) stanga tibor (1) style (1) sukááááááááár (1) sunka (37) szabó bandi (2) szabó imi (1) szántó bence (15) székesfehérvár (15) szezon (3) szilágyi tibi (108) szlovákia (30) szlovénia (22) szöllös andrás (1) szolnok (3) szórakozás (1) szundi attila (2) tamás judit (20) tamás peti (11) tári kornél (1) társadalom (1) tata (18) tatabánya (220) technikai (56) teljesítménytúra (9) tengerdi zita (4) tenisz (1) tojás (2) tornai szabolcs (35) tornatermi (9) törökország (1) tóth ádám (1) tóth ata (2) trend (1) tsc (3) tudomány (1) tyúkja (1) uhlir peti (1) úszás (3) varga bálint (1) velencei hegység (54) verseny (146) versenyajánló (3) vértes (152) világ (1) világranglista (14) világverseny (6) visszatekintés (7) webstar (1) weisz péter (3) wievty (1) zala (5) zempléni hegység (1) zsebe isti (15) zselic (1) zuppa (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • harzol2: Ennyi. Próbálom elfelejteni. Számomra hihetetlen nagy szenvedés volt. Úgy fejbe vágott a meleg és ... (2009.07.22. 11:07) Szenvedős sprint pályák
  • G. Csaba: Az útvonalakat fel se teszed? :) Erre vártam egész héten, hogy mikor írsz végre az edzésről, azt e... (2009.07.21. 22:46) Szenvedős sprint pályák
  • harzol2: Egyik sem. A fő téma más volt és Geri fejében okozott zavart, pedig pont ő kérdezett. (2009.07.16. 11:00) Körtvélyes csúcsa
  • Balloon: Témára lehet tippelni? Csajok vagy net? Esetleg futás. :) (2009.07.15. 15:19) Körtvélyes csúcsa
  • harzol2: Akkor teljesen hivatalos úton mentem. :) Úszni? Hát fennmaradok a vízen és volt, hogy bő 3km-el o... (2009.07.13. 11:26) Tatai Maraton váltó
  • Utolsó 20

Blogajánló

Kicsit jobb 4x2000 méter

2008.03.25. 22:58 harzol2

Ma ismét 4x2000m volt a program és újra Baluval kettesben nyomtuk az edzést. Már mikor kitettem a lábam a lakásból tudtam, hogy nem lesz egy egyszerű menet a mai futás, mert elég hideg volt (saccra 2-3 fok) és kellemetlen szél is fújt. Baluval felfutottunk a TSC pályára, ami talán a hátszélnek köszönhetően most gyorsabb volt, mint máskor, majd futottunk 4 repülőt. Közben befutott Sunka, aki ezúttal edzői minőségben jött le az edzésre és "fagyásig" mérte nekünk az időket.
Az első 2000 métert tanulva a múlt heti elfutásomból Balu vezette és könnyen ment mögötte a futás, főleg azon a részen, ahol szembeszél volt. Mondjuk ez nem csoda, mert én Balu mögött szinte nem is kaptam belőle.
A második 2000 métert már én vezettem és sikerült viszonylag egyenletesre futni. Úgy 1400 méterig nagyon lazának tűnt, majd onnantól kicsit küzdősebb volt. Mivel Balut egy kissé megviselte a második 2000, így a harmadikat is én vittem és sikerült kicsit lassabban kezdve, de ugyanolyan időre hozni, mint a másodikat. Az eleje itt is meglepően jól ment.
A negyedik kétezerben aztán Balu vitte az első és a harmadik kört, de aztán kiállt. Az idő igazából nem érdekelt, csak túl akartam már lenni az utolsó kétezren is, így igencsak meglepett, hogy magamhoz képest ilyen jót sikerült futnom.
 
A pihenő 2:30 volt, de az elsőt leszámítva kicsit kicsúsztunk belőle.
A 2000 méterek sorrendben:
 
7:08,2
7:02,2
7:02,1
6:55,2
 
Levezetésnek nyomtunk 4 laza repülőt, majd a szokott úton hazafutottunk.
Nagyon elégedett vagyok a mai edzéssel, mert sikerült a múlt hetihez képest javulni a nem túl kellemes idő ellenére is. Mondjuk nem bánnám ha 2 réteg ruhával kevesebbe, sapka nélkül futhatnánk, de így utólag már mindegy.
Nem futottam szét magam és mindig csak az utolsó 1-1,5 kört éreztem küzdősnek a kétezrek közben, szóval ahhoz képest, hogy résztávoztunk még élveztem is. Jó, hogy Baluval tudunk együtt gyorsítani, az pedig, hogy ma még Sunka is lenézett külön jó volt. A fene se gondolná, hogy ennyit számít ha körönként hallom az időket és a bíztatást. Így valahogy fejben könnyebb, tán kevésbé monoton, ráadásul jó 5 éve nem éreztem már, hogy milyen mikor edző figyeli az embert.
Csütörtökön 800 méterek, remélem már jobb időben.
 
Összesen 19km, 60 szint, 91:02

9 komment

Címkék: edzés résztáv tatabánya ádám balázs sunka

A bejegyzés trackback címe:

https://harzol.blog.hu/api/trackback/id/tr14396743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István 2008.03.26. 18:57:58

Juhúú, megint elsőnek kommentálhatom Harek résztávos edzését. Rájöttem én, hogy mi volt a múltkor itt a hiba és mér kavarta fel az állóvízet a "beszólásom". A lényeg, hogy nekem igazából nem az időkkel van a problémám, hanem a pihenőkkel!! szerintem ezek alapból is iszonyatosan hosszú pihenők, a pulzusod brutálisan visszaesik ennyi idő alatt. Atlétikában ilyen pihenőkkel ember az igazi maxos edzéseket csinálja. Ha viszont tájfutáshoz résztávozik az ember, kifejezetten a rövid pihenőket kell erőltetnie, mert attól fejlődik! Én így gondolom...

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.03.26. 20:49:52

Isti! Azt azért vedd figyelembe, hogy 2 hete kezdtem résztávozni, Balu pedig 1 hete!
Nyilván más lenne a helyzet, ha az egész alapozást végigrésztávoztuk volna, mint ti.

Ez most jól megy, fejlődök is tőle és még csak meg sem pusztulok. Ellenben rövid pihenőkkel tuti nagyon szenvednék.

Ja! Csak, hogy tudd: Az edzésen tevékenyen részt vett 2 másik személy bőven 4 perc alatti 1500-ös egyénivel rendelkezik.
Balu! Sunka! Szóljatok már be Istinek valami frappánsat! :)))

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.03.26. 20:54:11

No és ne feledjük, hogy úgy tűnik egyre messzebb kerülsz attól, hogy esélyed legyen lekörözni 2000 méteren. :)

Ferenc 2008.03.26. 21:26:36

Na akkor beszólok ma is! :o)

Harzol, István, mindkettőtöknek igaza van a maga megközelítésében.

Harzol még nincs jó erőben, most kezdett résztávozni, ezért akárhogy is csinálja, fejlődni fog tőle... ebben van igaza neki.

István pedig azon az állásponton van, amit én is képviselek, vagyis hogy a tájfutás iramállóképességi sport, és nem a végletekig fejlesztett tényleges végsebesség a döntő, és ha ez igaz, akkor fontosabb a rövid pihenővel résztávozás.

Megoldás: Ha még nem vagy hozzászokva a résztávhoz, akkor is rövid pihenővel fuss, csak éppen lassabban, hogy végig tudjad csinálni. Vagyis ne az legyen, hogy 4 hét múlva ugyanolyan gyorsan futsz, csak éppen kevesebb pihenővel, hanem ugyanúgy kevés pihenővel, de gyorsabb résztávval.

Ettől függetlenül a sebességfejlesztést is kell csinálni néha, de a HOB előtt nem hiszem, hogy ez a fontos.

De egyébként nekem mindegy, csak a VOB-ra legyél gyémánt-kőszikla kemény :o)

f.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.03.26. 21:32:28

Tudom én, hogy igazatok van, de kezdésnek jó ez így.
Fogok én kevesebb pihenővel is résztávozni, bár azt olyannyira utálom, hogy lehet inkább a váltakozó futásokat fejlesztem tökéjre.

Egy ilyenre egyszer majd el kellene nézni: www.np-plitvicka-jezera.hr/maraton/indexEn.asp

Ferenc! Te még úgy sem futottál klasszikus Maraton-t. :)

Ferenc 2008.03.26. 21:54:50

Bolond vagy!
Nem alázom le magamat azzal, hogy egy 3 óra fölötti teljesítménnyel aztán életem végéig még ezen is röhöghessetek! :o)
De ha ráérek, akkor kimehetek törülköző-lengetőnek, vagy biciklis kisérőnek!

f.

Balu 2008.03.27. 09:18:29

Hello Mindenki!

Magam részéröl köszönöm a hozzászolásokat az edzéseinkhez. Az edzést tekintve Zoli hozzám igazodott, tehát ez nem teljesen rá van szabva. Viszont igy mindkettönknek jó szerintem, hogy nem kell egyedül futnunk. Ugy biztos nem menne ilyen minöségben sem. Amugy én nem osztom azt a nézetet hogy ez sok pihenö, bár ez késöbb szerintem csökkenni fog. Sunka barátom aki irja az edzéstervet 2:30-as maratont futott igy, gondolom ez annyira nem rossz. Amennyire én ismerem a tájfutokat akik igazán jók tájfutásban azok azért atlétikában is jók.

Ui: Ma csak 2perc lesz a pihenö. :)

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.03.27. 09:28:04

Magamtól sem csinálnám most kevesebb pihenővel.
Igaz a 4x2000 se jutott volna eszembe. :)

István 2008.03.27. 09:55:52

Vazerg, reggel felkelek és nyóc komment. Kiváló! :) Félreértés ne essék én most is csak egy jóindulatú csipkelődést kezdeményeztem, senkit sem izélgetek, nekem csak jó, ha könnyen edzetek és nem csaptok agyon minden versenyen. :) Haresz, a pihenők hosszúságára nem most figyeltem fel először, már többször láttam amikor pl 1000-ket toltál és 3 perceket pihentél közben, és már akkor is vakartam a fejemet. Egyébként én is osztom Ferenc véleményét, és én aki szoktam résztávozni ugyan ezt tapasztalom, hogy nem ilyen brutál pihenőkkel és erős tempóval kell elkezdeni, hanem először könnyű pörgés 160-as pulzus körül, a pihenő meg csak sima átlódzsogg vagy ilyesmi. Na nem baj, ha neked így jó, akkor mindenki boldog! :) hajrá a maihoz én csak térképpel edzem! :)
süti beállítások módosítása