Harkányi Zoltán edzés és versenynapló - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://harzol.blog.hu/2009/07/15/szenvedos_sprint_palyak/full_commentlist/1#c6555501
Válasz erre: Szenvedős sprint pályák
2009-07-22T11:07:29+02:00
2009-07-22T11:07:29+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Ennyi. Próbálom elfelejteni. Számomra hihetetlen nagy szenvedés volt. Úgy fejbe vágott a meleg és szint, hogy csak túlélésre mentem. No meg időm és kedvem sincs azzal pepecselni. :)
https://harzol.blog.hu/2009/07/15/szenvedos_sprint_palyak/full_commentlist/1#c6552398
Válasz erre: Szenvedős sprint pályák
2009-07-21T22:46:54+02:00
2009-07-21T22:46:54+02:00
G. Csaba
http://blog.hu/user/67062
Az útvonalakat fel se teszed? :) Erre vártam egész héten, hogy mikor írsz végre az edzésről, azt ennyi??? :D
https://harzol.blog.hu/2009/07/14/kortvelyes_csucsa/full_commentlist/1#c6501667
Válasz erre: Körtvélyes csúcsa
2009-07-16T11:00:01+02:00
2009-07-16T11:00:01+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Egyik sem. A fő téma más volt és Geri fejében okozott zavart, pedig pont ő kérdezett.
https://harzol.blog.hu/2009/07/14/kortvelyes_csucsa/full_commentlist/1#c6494427
Válasz erre: Körtvélyes csúcsa
2009-07-15T15:19:37+02:00
2009-07-15T15:19:37+02:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Témára lehet tippelni?<br />
Csajok vagy net? Esetleg futás. :)
https://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto/full_commentlist/1#c6470232
Válasz erre: Tatai Maraton váltó
2009-07-13T11:26:22+02:00
2009-07-13T11:26:22+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Akkor teljesen hivatalos úton mentem. :)<br />
<br />
Úszni? Hát fennmaradok a vízen és volt, hogy bő 3km-el odébb másztam ki belőle, mint ahol belemásztam, de valószínűleg a futott edzésmennyiség nálam az úszásra negatív hatást gyakorol.
https://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto/full_commentlist/1#c6470193
Válasz erre: Tatai Maraton váltó
2009-07-13T11:23:59+02:00
2009-07-13T11:23:59+02:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
<a href="http://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto?fullcommentlist=1#c6469052" class="reply_nick_1493" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 6469052 );">@harzol</a>: Nem tudom melyik úton mérték meg, de mindenki a rövidebb úton fut.<br />
Még amugy ahol kiérsz a betonra a tófaroknál ott szokták páran levágni a fák között, de ott a betonon a "hivatalos".<br />
<br />
Amugy van átjárás a kerékpár és a futás között. De én is csodálkozom hogy ilyet futottam. Nem mintha nagy idö lenne.<br />
Jó lennél bringán szerintem. :) Úszni tudsz? triatlon? :)
https://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto/full_commentlist/1#c6469052
Válasz erre: Tatai Maraton váltó
2009-07-13T09:28:12+02:00
2009-07-13T09:28:12+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Melyik úton szokták mérni a gimnázium előtti szakaszon.<br />
Ott rendszeresen levág a tömeg egy jobbkanyart,ami lehet pont 30 méter. (igaz van benne vagy 2 méter szintkülönbség)<br />
<br />
Balu! Pofátlanság, hogy te biciklis edzésekből futsz ugyanúgy, mint én a futóedzéseimmel.<br />
Lehet egyszer el kellene mennem tekerni veletek, hátha a futóedzéseimmel jó lennék kerékpáron. :)
https://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto/full_commentlist/1#c6468724
Válasz erre: Tatai Maraton váltó
2009-07-13T08:31:27+02:00
2009-07-13T08:31:27+02:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Hi!<br />
<br />
Futhattunk volna együtt is kb. ugyanannyit mentünk. :)<br />
Tókört elvileg régen azt hiszem a Kokóék lemérték valahogy.<br />
Szerintük 7070m 30m különbség meg belefér.<br />
Eredmények lesznek, hogyha berögzítem ebbe az ördögi masinába az összes részeredményt. Sietek :) Természetesen kint lesz a megalodusz.info-n :)<br />
<br />
B.
https://harzol.blog.hu/2009/07/12/tatai_maraton_valto/full_commentlist/1#c6466946
Válasz erre: Tatai Maraton váltó
2009-07-12T20:59:23+02:00
2009-07-12T20:59:23+02:00
Nágárdzsuna
http://blog.hu/user/248119
Szia Zoli!<br />
Tisztán gonoszkodásból hadd örvendeztesselek meg azzal a ténnyel, hogy ha a tempód 3' 47", akkor 10 km-en az időd 37' 50" lenne, és ezzel a 60-64 éves szeniorok 2009-es nemzetközi szintidejét futnád meg, ami 39' 30"... de ez bőven meglenne, én is ebben vagyok jelenleg... sajnos az 55-59 évesek szintideje még szinte "elérhetetlenül" messze van, mivel ez kereken 37:00...<br />
Szabolcs<br />
ui. info itt: <a rel="nofollow" href="http://www.mastersathletics.net/fileadmin/html/limtis.htm">www.mastersathletics.net/fileadmin/html/limtis.htm</a>
https://harzol.blog.hu/2009/06/29/mumus_kor_ujra_lecsapott/full_commentlist/1#c6367649
Válasz erre: Mumus kör újra lecsapott
2009-07-02T09:06:47+02:00
2009-07-02T09:06:47+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Köszi. Javítottam.
https://harzol.blog.hu/2009/06/29/mumus_kor_ujra_lecsapott/full_commentlist/1#c6365479
Válasz erre: Mumus kör újra lecsapott
2009-07-01T22:11:07+02:00
2009-07-01T22:11:07+02:00
SzuMe
http://blog.hu/user/274844
Bocs, hogy beleszólok, de legyen inkább "folytassam".
https://harzol.blog.hu/2009/06/27/12_kilometer_foci/full_commentlist/1#c6335097
Válasz erre: 12 kilométer foci
2009-06-29T11:54:45+02:00
2009-06-29T11:54:45+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Az hagyján, de ez egy kispályás focimeccs volt, így nem tudtam kibontakozni.<br />
<br />
Lehet felteszem a Track-et, mert elég jól néz ki. Mintha egy hangyaboly életét kívánnád lemodellezni.
https://harzol.blog.hu/2009/06/27/12_kilometer_foci/full_commentlist/1#c6335065
Válasz erre: 12 kilométer foci
2009-06-29T11:52:37+02:00
2009-06-29T11:52:37+02:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Ahhoz képest, hogy a magyar foci bajnokságban 5-6 km-nél nem futnak többet 90 perc alatt. 2 meccsnyit futottál 160 perc alatt. Vigyázz nehogy leigazoljanak! :)
https://harzol.blog.hu/2009/06/13/kesz_istvan_emlekverseny/full_commentlist/1#c6225191
Válasz erre: Kész István Emlékverseny
2009-06-18T10:28:19+02:00
2009-06-18T10:28:19+02:00
dyan
http://blog.hu/user/157753
Ja, bocsánat, akkor csak én láttam úgy hogy Te is keresed (ott az összegyűjt emberekkel), de lehet hogy akkor Te már céltudatosan a pont felé mentél...
https://harzol.blog.hu/2009/06/13/kesz_istvan_emlekverseny/full_commentlist/1#c6199360
Válasz erre: Kész István Emlékverseny
2009-06-16T11:38:00+02:00
2009-06-16T11:38:00+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Persze, hogy emlékszem és a blogodban is olvastam.<br />
<br />
Két kis keverés? Nekem úgy rémlik a 9-re nem hibáztam. :)
https://harzol.blog.hu/2009/06/13/kesz_istvan_emlekverseny/full_commentlist/1#c6199290
Válasz erre: Kész István Emlékverseny
2009-06-16T11:33:52+02:00
2009-06-16T11:33:52+02:00
dyan
http://blog.hu/user/157753
Gratula az első helyhez!<br />
<br />
Ha emlékszel, találkoztunk a 9-esnél és a tízesnél is, ez utóbbi felé menet lehagytál, de a 10-est én fogtam előbb, viszont a befutóra megint utolértél, és a célba is kicsit előbb érkeztél, mert bár szorosan mögötted futottam de a sziklát te láttad meg előbb. Az a döfi, hogy láttam hogy a két kis (9,10) keverést, meg hogy milyen tempóban futsz, és ehhez képest is első lettél, szóval ezek szerint rengeteg tartalék volt még.
https://harzol.blog.hu/2009/05/29/eob_elotti_laza_edzes/full_commentlist/1#c6041530
Válasz erre: ÉOB előtti laza edzés
2009-06-02T09:34:22+02:00
2009-06-02T09:34:22+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Már sokszor volt gond a derekammal, de egyik sem volt igazán vészes.<br />
Most is elmúlt szerencsére. Az ÉOB-n már nem is éreztem.<br />
<br />
Persze ettől függetlenül biztos jót tett volna.
https://harzol.blog.hu/2009/05/29/eob_elotti_laza_edzes/full_commentlist/1#c6039267
Válasz erre: ÉOB előtti laza edzés
2009-06-01T22:45:29+02:00
2009-06-01T22:45:29+02:00
SzuMe
http://blog.hu/user/274844
Bocsánat, hogy beleszólok, de nem kellene legalább egy masszőrhöz elmenni a derekaddal?
https://harzol.blog.hu/2009/05/23/huszas_fenyogyongyerol_gyurikaval/full_commentlist/1#c5963979
Válasz erre: Húszas Fenyőgyöngyéről Gyurikával
2009-05-25T16:42:50+02:00
2009-05-25T16:42:50+02:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
105 körül tényleg elhiszem, hogy könnyen megy. :)<br />
<br />
Nem feltétlenül pulzustól függ, hogy jól megy-e a futás. Nyilván ha nagyon magasra feltornászod az kemény futást jelent, de néha rosszabb az, amikor fásult vagy és akárhogy küzdesz nem tudod felvinni a pulzusod magasra.<br />
<br />
Mostanában pl. azok a versenyek esnek a legjobban, ahol a legmagasabbra tudom feltornászni a pulzusom. Ha nem megy csak 170-ig, akkor az egyet jelent azzal, hogy szenvedtem a pályán.
https://harzol.blog.hu/2009/05/23/huszas_fenyogyongyerol_gyurikaval/full_commentlist/1#c5960951
Válasz erre: Húszas Fenyőgyöngyéről Gyurikával
2009-05-25T12:54:18+02:00
2009-05-25T12:54:18+02:00
HelloJozsi
http://blog.hu/user/91207
Menjé' te a fenébe, 140-es átlagpulzussal aszonod nehezen ment... :)<br />
Nekem mikor könnyen megy akkor is 105 körül, de inkább fölötte, pláne terepen.
https://harzol.blog.hu/2009/04/12/jol_sikerult_het_sok_terepfutassal/full_commentlist/1#c5563947
Válasz erre: Jól sikerült hét, sok terepfutással
2009-04-16T14:22:29+02:00
2009-04-16T14:22:29+02:00
HelloJozsi
http://blog.hu/user/91207
Bár a félére lenne időm :(
https://harzol.blog.hu/2009/03/18/szuperkompenzacio_es_exorexia/full_commentlist/1#c5536856
Válasz erre: Szuperkompenzáció és Exorexia
2009-04-14T13:42:31+02:00
2009-04-14T13:42:31+02:00
Violettaa
http://blog.hu/user/217988
Hali,<br />
Szerintem van olyan, hogy valaki túlzásba viszi a sportolást!<br />
De ez még nem jelenti azt, hogy te beteg lennél...<br />
Az emberek, mint sok minden másban abban is különböznek, hogy mennyire terhelhetők, legyen szó a sportról pl. ami neked kellemes és kell, mert akkor érzed jól magad, az másnak más sok és betegesnek tűnhet...Olyan van, hogy valaki túlhajtja magát, és ez árt neki, de már mire rájön nem bír visszavenni, mert megszokta a szervezete, és kell neki a mozgás!!! nagyon,mint egy drog...persze annál ez sokkal jobb...de mondom, vannak emberek ,akiknél ez már tényleg károkat is okozhat a szervezetükben.<br />
<br />
Van egy most 20 éves fiú ismerősöm, akit gyerekkorom óta ismerek! Elkezdett keményen triálozni, bringázni, profi szintig csinálta, mert mindent ,amibe belekezd úgy csinál...aztán megnagyobbodott a szíve és sportszíve lett, mikor ezt megállapították, már minden sportolástól eltíltották, és megmondták neki, hogy már rég abba kellett volna hagynia az egyészet, mert az 1 évvel ezelötti röngenjein is látszik a sportszive...aztán a srác élt tovább és eléggé kész volt mert az élete a sport!imádja, és ennek az alig 20 éves fiúnak idén lett egy agyérgörcse is, minek következtében ugyan csak pár napra ,de lebénult az egyik oldala, megszüntették a dolgot és közölték, hogy ha ez az ércsomó a szívéig eljut és nem áll meg az agyában akkor meghalt volna, ...nna szóval ilyenek is vannak, nemárt észnél lenni!<br />
Mindenkinek annyit érdemes sportolni, mai jólesik, de ésszel!!<br />
Üdvimanó,<br />
Viola .)
https://harzol.blog.hu/2009/03/27/lenduletes_folfelek_a_zuppan/full_commentlist/1#c5378944
Válasz erre: Lendületes fölfelék a Zuppán
2009-03-29T22:28:46+02:00
2009-03-29T22:28:46+02:00
Skuló
http://blog.hu/user/56764
Ha van egy kis időd, rárakhatnád ezt a track-et is a tájfutó térképre, kiváncsi vagyok hogyan illeszkedne.<br />
<br />
Sajna bemegyek Pestre már holnap (hétfőn) délután, úgyhogy a HOB előtt max. a pénteki átmozgatást csinálhatjuk együtt, de a Postás előtti héten van esély többre.
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c5300241
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2009-03-23T14:55:24+01:00
2009-03-23T14:55:24+01:00
szamika76
http://blog.hu/user/250582
Sziasztok!!<br />
<br />
Több kérdésem is lenne hozzátok,de elöszőr is leírnám a sérülésem rövid történetét.<br />
2009.02.03.-án egy röplabdaedzés során kifordult a bokám.Sajnos a szakadást is hallottam.Bevittek az Árpád korházba,majd bő 3 órás vizsgálgatás után az orvos azt mondta,hogy van 2 jó híre és 1 rossz.Az első jó hír,hogy nem szakadt a szalag,a második,nem tőrt a boka viszont a rossz hír,hogy begipszeli.Kértem,hogy ne gipszelje mivel a másik lábamon már volt 2 bokaszalag nyúlásom és akkor sem gipszelték.És ugye,ha nincs szakadás és törés,akkor minek gipszelni??1 héten egyszer mennem kellett kontorlla és minden héten mást mondtak.Elöször csak 1 majd 2 szalag szakadást állapitottak meg.Na ilyenek a mai szuper orvosok.4 hét fekvőgipsz és (elvileg) min.3 hét járógipsz volt előírva.Ehhez képest levégta 2 hét után a járogipszet:-((mivel még soha nem volt gipszelve a lábam így nem tudtam milyen érzés lesz újra gipsz nélkül járni.mit mondjak,mikor levágta az orvos(azt már nem is mondom,hogy 3 helyen belevágott a lábamba)úgy megvolt merevedve mint a fagyotkutya lába.Se bokarögzítőt sem pedig gyógytornát nem írt fel,még a kérésemre sem.Még szerencse,hogy ismerőseim közt van orvos így az felírta nekem a bokarögzítőt.Otto boch névre hallgat,biztos sokan ismeritek.Már egy hét eltelt a levételtől,de még mindig nem mozog úgy a lábam és nem tudom milyen gyakorlatokat csinálhatnék vele,hogy beindúljon ill.mozgatni tudja.Kérlek titeket,ha van valami ötletetek,akkor írjátok le vagy küldjétek el nekem emailbe.Előre is köszönöm a segitségeteket.<br />
Üdv Szami
https://harzol.blog.hu/2009/03/22/ero_nelkul_boklaszva/full_commentlist/1#c5299296
Válasz erre: Erő nélkül bóklászva
2009-03-23T13:57:16+01:00
2009-03-23T13:57:16+01:00
zsebeisti
http://blog.hu/user/201561
Mit akarsz, csomó rész egész jó?! :) Ha szeretnél látni egy hibátlan track-et, ahol minden stimmel, akkor ajánlom figyelmedbe a vasárnapi Hegyvidék kupa, kétfordulós erdei sprintversenyét. ;) Órákon belül kész lesz a térkép is, rajta minden GPS-szel mérve! :)
https://harzol.blog.hu/2009/03/18/szuperkompenzacio_es_exorexia/full_commentlist/1#c5253837
Válasz erre: Szuperkompenzáció és Exorexia
2009-03-19T11:03:59+01:00
2009-03-19T11:03:59+01:00
Nágárdzsuna
http://blog.hu/user/248119
Javítás: 5. Ha NEM jön időben...
https://harzol.blog.hu/2009/03/18/szuperkompenzacio_es_exorexia/full_commentlist/1#c5253772
Válasz erre: Szuperkompenzáció és Exorexia
2009-03-19T11:00:12+01:00
2009-03-19T11:00:12+01:00
Nágárdzsuna
http://blog.hu/user/248119
Érdeklődőknek!<br />
<br />
A szuperkompenzáció egy modell, de a valóságalapja vitathatatlan. 5 fázisa van:<br />
1. edzésmunka<br />
2. fáradtság<br />
3. kompenzáció, azaz pihenés, regeneráció, más szóval: adaptációs válasz. <br />
Ekkor áll vissza a szervezet egyensúlya.<br />
4. Ezután jön a voltaképpeni szuperkompenzáció vagy túlkompenzáció, túladaptálódás. Ekkor a szervezet magasabb szintre emelkedik, de csak akkor, ha időben következik az újabb edzésmunka. Mert a szervezet a magasabb szintre emelkedéssel készül fel a következő terhelésre.<br />
5. Ha jön időben a következő edzés, akkor a szuperkompenzáció lecseneg, elvész. Ha viszont túl korán jön az újabb nagy terhelés, akkor a szuperkompenzáció letörik, nem tudja „kifutni” magát, és nem lesz edzettebb az ember, csak fáradtabb. Ez az úgynevezett túledzés, az a hiba, amit élsportolók gyakran elkövetnek.<br />
<br />
A másik modell a fáradtság-fittség modell, más szóval a kéttényezős modell. Eszerint az edzésnek két fő hatása van: fáradtság és fittség, az előbbi rövid ideig tart, az utóbbi értelemszerűen hosszan tart, becslések szerint 3-szor tovább. Például ha a fáradtság 1 napig tart, akkor a fittség három napig húzódik. Szigorúan véve amíg az edzés valamennyi negatív hatása (fáradtság) el nem múlt, és nem jelennek meg a pozitív hatások (fittség), addig nem szabad újra edzeni, azaz sokkolni a szervezetet. A sokkolt, leterhelt, legyengített, „lerombolt” szervezetnek meg kell könnyebbülnie, meg kell erősödnie, „fel kell épülnie”, meg kell újulnia (pihenéssel vagy könnyű futással, átmozgatással), és csak ekkor szabad újra keményen edzeni.<br />
<br />
A dolgot persze bonyolítja, hogy az edzések hatása összegződik is, persze csak akkor, ha a terhelés és a pihenés megfelelő egyensúlyban van. Valamint a szervezet különböző részeinek szuperkompenzációja nem azonos idő alatt történik, hanem különböző időtartamú.<br />
<br />
Aki mindezzel nincsen tisztában, az helytelenül edz! És maga alatt vágja a fát. Azt hiszi, hogy amikor edz, akkor edződik, pedig nem edzés alatt edződik, hanem az edzés után! Ez egy-két naptól egy-két hétig is eltarthat a terheléstől függően. Tehát az edzés szigorúan két részből áll: edzés, majd edződés! Az első fázis aktív, a második jórészt passzív és észrevétlen. Mindezt talán azért nehéz elfogadni, mert úgy mondjuk vagy gondoljuk: „hű, de keményen edzek most!” És nyomom, mint állat. És furcsa, hogy amikor nem csinálok semmit, valójában akkor edződöm kőkeményen.<br />
<br />
Tornai Szabolcs
https://harzol.blog.hu/2009/03/17/4x2000_meter_szenvedve/full_commentlist/1#c5241139
Válasz erre: 4x2000 méter - szenvedve
2009-03-18T12:58:01+01:00
2009-03-18T12:58:01+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
15km 75 percre nem kemény edzés. Ennek megfelelően teljesen alkalmas egy hétvégi verseny kipihenésére.<br />
<br />
Ugyanígy egy verseny előtt sem kell feltétlenül 6km-t futni, vagy pihenni.<br />
<br />
A teljesítményben 1%-ot sem von le, ha előző nap 12km-vel mozgatok át.<br />
<br />
Persze a jelenlegi helyzetben még nem vagyok elég edzett, hogy mindezt simán elbírjam. Most egy kicsit küzdősebb.<br />
<br />
Ha a te filozófiád szerint edzenék, akkor 80km körüli hetek férnének csak bele.<br />
<br />
Hétfő 6-8km<br />
Kedd 10km<br />
Szerda 20-25km (a kemény nap)<br />
Csütörtök 10km<br />
Péntek 6-8km<br />
Szombat verseny (15km)<br />
Vasárnap verseny (15km)<br />
<br />
Próbáltam egyébként ezt is 2002-ben a versenyszezon kezdete után.<br />
A HOB-on még kőkemény voltam (3.hely) és utána sem ment rosszul, de őszre, amikor a magyar EB volt totál leeresztettem.<br />
<br />
Egy évben egy Maratonfutó 1, max. 2 versenyt vállal, egy félmaratonra készülő atléta mondjuk 4-et.<br />
A tájfutó terhelés valahol a kettő között van, ami nagyon nem ideális.<br />
Nem szabad, hogy a sok verseny az edzések rovására menjen.
https://harzol.blog.hu/2009/03/17/4x2000_meter_szenvedve/full_commentlist/1#c5240560
Válasz erre: 4x2000 méter - szenvedve
2009-03-18T12:23:49+01:00
2009-03-18T12:23:49+01:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Én is Zoli filozofiája szerint edzek csak forditva.<br />
Hétvégén nem versenyeztem, így tegnap sem futottam végig a 2000 métereket. :)<br />
<br />
https://harzol.blog.hu/2009/03/17/4x2000_meter_szenvedve/full_commentlist/1#c5240072
Válasz erre: 4x2000 méter - szenvedve
2009-03-18T11:57:00+01:00
2009-03-18T11:57:00+01:00
Nágárdzsuna
http://blog.hu/user/248119
ne haragudj, de hadd kötözködjek még: nem az eredmény miatt kell egyik nap keményen, a másikon szigorúan hiperlazán edzeni... és verenyek előtt is és után is szigorúan pihenni, azaz lazán átmozgatni... hanem mert másként fejlődni nem lehet... szerintem így önmagad ellen dolgozol...<br />
a másik pedig, hogy a verseny verseny, az edzés pedig edzés...! nem igaz az, hogy a Spari is edzés, meg a margita is, meg a többi is! még akkor sem, ha az eredmény nem érdekel... egyrészt nagyon is érdekel az eredmény, másrészt ha a versenyt nem versenynek fogod fel, akkor szintén nem fogsz fejlődni! nem beszélve arról, hogy a verseny élvezetét nem szabad elvenni magadtól...<br />
<br />
Szabolcs
https://harzol.blog.hu/2009/03/17/4x2000_meter_szenvedve/full_commentlist/1#c5239679
Válasz erre: 4x2000 méter - szenvedve
2009-03-18T11:32:39+01:00
2009-03-18T11:32:39+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Összefoglalva azért, mert ezek csak edzések a számomra. Totál nem érdekel az eredmény, ami persze nem jelenti azt, hogy a versenyen ne küzdenék.<br />
Semmivel nem több számomra egy Spari kupa, vagy egy Mecsek Kupa, mint egy ugyanolyan hosszú és intenzitású edzés.<br />
<br />
Ugyanígy a Margita is csak egy kemény hosszú futás volt.<br />
<br />
Az, hogy a mostani héten miért azt futottam amit inkább Sunka tudja megválaszolni. Ő írja az edzéstervem, bár az edző kifejezést nem engedi magára aggatni. :)<br />
<br />
A hétfő könnyű volt így is. Ez látszik a pulzusomból is, valamint az 5 perces feletti tempóból.<br />
A reggeli 8-as pedig csak a korábbi reggeli vánszorgásaimhoz képest volt gyorsabb. A 4:50 nem egy gyors futás, de még csak nem is közepes.<br />
<br />
Mindezek ellenére én is éreztem tegnap délután, hogy fáradt vagyok, de kemény munka nélkül nem lehet fejlődni. Valamikor pedig meg kell csinálni a kemény edzést és mivel majdnem minden hétvégén van verseny, így jön ki ami most van.
https://harzol.blog.hu/2009/03/17/4x2000_meter_szenvedve/full_commentlist/1#c5239484
Válasz erre: 4x2000 méter - szenvedve
2009-03-18T11:22:18+01:00
2009-03-18T11:22:18+01:00
Nágárdzsuna
http://blog.hu/user/248119
Szia Zoli, már régóta nem értek valamit az edzésmódszeredet illetően:<br />
1. verseny előtt miért futsz még este 10, 12 vagy akár 15 kilométert?<br />
2. most egy kétnapos verseny után hétfőn miért kell felrázó 100-asokat futni? nem rázott fel eléggé a két nap versenyzés? regeneráló kocogás kellene ilyenkor szerintem. és aztán kedden miért kell gyorsabb tempóban lefutni egy 8-ast, ha délután jün a kőkemény résztáv? nem hagyod kipihenni magad, tehát nem hagyod a szuperkompenzáció működjön! hanem ellene dolgozol szór szerint. persze lehet hogy rosszul látom, mert amatőr vagyok... verseny előtt max. csoszogni kellene pár kilcsit, és utána is minimum egy napig csak csoszogni... főleg ha két nap múlva hatékonyan akarsz résztávozni...! emlékszem, tavaly a margita-40 előtti este is nyomtál vagy 12 kilométert, aztán csodálkoztál, hogy másnap kora reggel nem visznek a lábaid...<br />
Szabolcs
https://harzol.blog.hu/2009/03/04/edzes_utan_jobban_erzem_magam_mint_elotte/full_commentlist/1#c5094722
Válasz erre: Edzés után jobban érzem magam, mint előtte
2009-03-05T15:40:59+01:00
2009-03-05T15:40:59+01:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
De gyenge vagy, hogy nem futsz ma! :)<br />
Használd ki nem sok ilyen lesz ahogy ismerem Sunkát. :)<br />
https://harzol.blog.hu/2009/02/10/valtakozo_a_nagy_ut_elott/full_commentlist/1#c4963158
Válasz erre: Váltakozó a nagy út előtt
2009-02-22T15:52:12+01:00
2009-02-22T15:52:12+01:00
grétuss
http://blog.hu/user/71731
Sziaa!<br />
<br />
Olvastam jópár bejegyzésedet, hát szó mi szó jócskán kitartó ember vagy,gratula :) Amin viszont megakadt a szemem, hogy Harkányi.. az én vezetéknevem is az, pedig nem egy sokszor emlegetett név. :D Az esküvővel kapcsolatban pedig nagyon sok boldogságot Nektek. :):)
https://harzol.blog.hu/2009/02/02/lenduletes_1km_12km_ben/full_commentlist/1#c4751058
Válasz erre: Lendületes 1km 12km-ben
2009-02-03T13:16:25+01:00
2009-02-03T13:16:25+01:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Én kihagyom! :)
https://harzol.blog.hu/2009/02/02/lenduletes_1km_12km_ben/full_commentlist/1#c4750015
Válasz erre: Lendületes 1km 12km-ben
2009-02-03T12:16:50+01:00
2009-02-03T12:16:50+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Ok. Nekem tetszik.<br />
<br />
Sunkával meg kell beszélni mikor, de részemről ok.
https://harzol.blog.hu/2009/02/02/lenduletes_1km_12km_ben/full_commentlist/1#c4749827
Válasz erre: Lendületes 1km 12km-ben
2009-02-03T12:06:12+01:00
2009-02-03T12:06:12+01:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Kár hogy kihagytam ezt a tömeges edzést.<br />
Viszont Madár barátom kérésének engedve elmentünk Turulhoz.<br />
3 turul lépcső izomból.<br />
Max pulzus és remegő lábak garantálva.<br />
Ha szivatni akarod magad probáld ki. :)<br />
<br />
B.<br />
https://harzol.blog.hu/2009/01/18/sifutas_galyateto/full_commentlist/1#c4735117
Válasz erre: Sífutás - Galyatető
2009-02-02T12:02:43+01:00
2009-02-02T12:02:43+01:00
Arpesz
http://blog.hu/user/51025
<a href="http://harzol.blog.hu/2009/01/18/sifutas_galyateto?fullcommentlist=1#c4734993" class="reply_nick_219448" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 4734993 );">@kovacsp</a>: 600 Forint volt óránként és egy óra után azt mondta a fickó, hogy jólvan, ennyi elég volt, innentől tudunk gyakorolni önállóan. Szóval igen baráti volt a dolog :)<br />
Először spontán vettünk oktatást, következő héten már biztosra mentünk, előtte felhívtuk, hogy van-e hó/lehet-e bérelni szerkót/tud-e adni oktatást.<br />
Ha megkeresel privátba, megadom az ember számát és tudsz beszélni vele. ( rpbloggs [QKAC] gmail.com )
https://harzol.blog.hu/2009/01/18/sifutas_galyateto/full_commentlist/1#c4734993
Válasz erre: Sífutás - Galyatető
2009-02-02T11:55:12+01:00
2009-02-02T11:55:12+01:00
kovacsp
http://blog.hu/user/219448
Még egy villámkérdés:<br />
Az síoktatásra hogy tettetek szert?<br />
Ez járt a kölcsön cucchoz, vagy előre megkértetek valakit, vagy csak ott hirtelenjében?<br />
A klasszikussal még elboldogulok, de a korcsolyázásban nekem és pár ismerősömnek elkelne valami komolyabb okosítás, magamtól nem megy.
https://harzol.blog.hu/2009/01/29/tervszeru_piheno/full_commentlist/1#c4724449
Válasz erre: Tervszerű pihenő
2009-02-01T11:18:57+01:00
2009-02-01T11:18:57+01:00
WITCH
http://blog.hu/user/199170
De jó hogy te is blogolsz...<br />
Majd nézegetem..
https://harzol.blog.hu/2009/01/22/futottam_nem_fajt/full_commentlist/1#c4724281
Válasz erre: Futottam. Nem fájt!
2009-02-01T11:01:00+01:00
2009-02-01T11:01:00+01:00
WITCH
http://blog.hu/user/199170
Hajrá! :)
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4662979
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2009-01-27T14:39:34+01:00
2009-01-27T14:39:34+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Én éjszakánként nem hordtam a bokarögzítőt. A dokit mindenesetre erről is megkérdezném. :)<br />
Gyógyulást!
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4662826
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2009-01-27T14:30:49+01:00
2009-01-27T14:30:49+01:00
andresi001
http://blog.hu/user/221635
Helló harzol!<br />
<br />
Köszönöm a tanácsodat és meg is fogadom!Kíváncsi leszek,hogy most Pénteken mit fog mondani a doki a kórházban.Szerinted a bokarögzítőt éjjel-nappal rajta hadjam vagy éjszaka levehetem és fáslival betekerem?!Még erre szeretnék választ kapni.
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4658181
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2009-01-27T09:20:50+01:00
2009-01-27T09:20:50+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Szia!<br />
<br />
Mindenképpen konzultálj előtte egy orvossal, vagy gyógytornásszal, hisz ami nekem használt (pl. nyújtás) az neked akár árthat is, ha lazák a szalagjaid.<br />
Amúgy a tornát itt találod: <a rel="nofollow" href="http://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen">harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen</a>
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4651920
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2009-01-26T16:00:40+01:00
2009-01-26T16:00:40+01:00
andresi001
http://blog.hu/user/221635
Hali mindenkinek!Én 2008.dec.14-én szenvedtem boka szalag-szakadást teremkupán.2 óra múlva bementem a kórházba.Ott röntgen meg stb. azt mondták,hogy 10 nap fekvés utána lehet tovább fociznom.3 nap múlva mennem kellett vissza és erre közli Velem egy másik orvos hogy mi a gond.4 hét fekvőgipszet kaptam!!!Most január 14.-e óta bokarögzítőt használok és egyre jobban kell terhelnem mankó mellett,de a bokám még mindig be van duzzadva.Milyen gyakorlatokat csináltatok a lábatokkal???Ha valaki tud kérem segítsen!!!<br />
Köszönöm szépen!!!!Jó javulást mindenkinek!!!
https://harzol.blog.hu/2009/01/16/vizsgalaton_a_sportkorhazban/full_commentlist/1#c4612378
Válasz erre: Vizsgálaton a sportkórházban
2009-01-22T18:44:29+01:00
2009-01-22T18:44:29+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Nagyon tetszett, bár így elsőre még nem tudtam sok hasonlóságot felfedezni a TV-ben látott sífutók és a saját mozgásom között.
https://harzol.blog.hu/2009/01/16/vizsgalaton_a_sportkorhazban/full_commentlist/1#c4606337
Válasz erre: Vizsgálaton a sportkórházban
2009-01-22T12:39:51+01:00
2009-01-22T12:39:51+01:00
kovacsp
http://blog.hu/user/219448
Mielőbbi késmentes gyógyulást!<br />
<br />
Pár hete én is olvastam egy csodatalpbetétről:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mozgasvilag.hu/teljesitmenynoveles_legalisan_sidas_conformable_custom_talpbetetek/?said=0&ikid=1&id=78131&rfid=6&sid=2407910941">www.mozgasvilag.hu/teljesitmenynoveles_legalisan_sidas_conformable_custom_talpbetetek/?said=0&ikid=1&id=78131&rfid=6&sid=2407910941</a><br />
<br />
Persze az ára is csoda volt, így aztán nem próbáltam ki.<br />
Két éve nekem is volt sarokproblémám, aminek ugyan nem jártam utána, hanem csak kevesebbet futottam, meg vettem Csontinál új cipőt, versenyekhez meg fabrikáltam magamnak sarokbetétet: egy döglött kínai strandpapucs sarkán mélyítettem helyet a fájós résznek. Persze ez valamelyest megemeli az egész sarkat, ami a Te bokádnak biztos nem túl jó.<br />
Végül nekem elég lassan, de elmúlt.<br />
<br />
Jól láttam, hogy Te is síeltél vasárnap Galyán? És a benyomások?
https://harzol.blog.hu/2008/12/27/faj_a_sarkam_nem_tudok_edzeni_leallok/full_commentlist/1#c4365738
Válasz erre: Fáj a sarkam, nem tudok edzeni. Leállok!
2008-12-29T23:32:56+01:00
2008-12-29T23:32:56+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Köszi a biztatást.<br />
Az tényleg reményre ad okot, hogy Kálovics Anikó túl van ugyanezen. Nem tűnik sérültnek mostanában. :)<br />
<br />
A műtéttel azért még várnék. Remélem van más megoldás is.<br />
Ajánlották pl. ezt: <a rel="nofollow" href="http://www.thesock.com/">www.thesock.com/</a> csak valamiért nem fogadja el az internet kártyám.<br />
https://harzol.blog.hu/2008/12/27/faj_a_sarkam_nem_tudok_edzeni_leallok/full_commentlist/1#c4365117
Válasz erre: Fáj a sarkam, nem tudok edzeni. Leállok!
2008-12-29T22:04:23+01:00
2008-12-29T22:04:23+01:00
m.ervin
http://blog.hu/user/207601
Helló Zoli!<br />
Ilyen problémáról már hallottam!<br />
Ne keseredj el!<br />
Nevelőedzőmnek is volt és Kálovics Anikónak is!<br />
Mindkettőjüket (és sok mást is) egy Bp.-i doki műtötte: Illyés Árpád (remélem jól írtam a nevét). <br />
Kálovics Anikó azóta többször futott maratont 2:30 órán belül!<br />
Hajrá!<br />
Maros Ervin
https://harzol.blog.hu/2008/12/16/ejszakai_futas_a_pes_ko_tetejen/full_commentlist/1#c4271552
Válasz erre: Éjszakai futás a Pes-kő tetején
2008-12-16T21:23:04+01:00
2008-12-16T21:23:04+01:00
Balloon
http://blog.hu/user/169555
Kellemsen elfáradtam. Kaja nem volt itthon ugyhogy sör és sós perec kombó jót tett. :)<br />
Jó móka volt, nem is kerültünk olyan nagyot.
https://harzol.blog.hu/2008/12/15/talpi_in_gyulladas/full_commentlist/1#c4256927
Válasz erre: Talpi ín gyulladás
2008-12-15T16:24:22+01:00
2008-12-15T16:24:22+01:00
zsebeisti
http://blog.hu/user/201561
Igen! :) Én amúgy már 5. hónapja kerülöm az aszfaltot (szerintem azóta max 5-6km jöhetett össze belőle) és azt vettem észre, hogy a korábban felmerült egyéb izületi gondok elmúltak, márcsak a térdemnek kéne továbbkövetnie ezt a példát. :) Egyébként én a szögest sem ajánlom, a terepfutásra is edzőcsukát használok.
https://harzol.blog.hu/2008/12/15/talpi_in_gyulladas/full_commentlist/1#c4255862
Válasz erre: Talpi ín gyulladás
2008-12-15T15:07:06+01:00
2008-12-15T15:07:06+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Dehogynem. Az is ugyanúgy rossz.<br />
<br />
Abból kiindulva viszont, hogy az aszfalton futások másnapjának reggelén tudok járni, a szögesben futás utáni reggelen viszont nem arra a következtetésre jutottam, hogy a szöges jobban árt.<br />
<br />
Ellenben mivel a hideg jó erre a sérülésre és a puha talaj is puha talpú lábbeliben, így a megoldás egyértelműen az lenne, ha 2 méter hóban és mamuszban edzenék. :)
https://harzol.blog.hu/2008/12/15/talpi_in_gyulladas/full_commentlist/1#c4255725
Válasz erre: Talpi ín gyulladás
2008-12-15T14:57:43+01:00
2008-12-15T14:57:43+01:00
zsebeisti
http://blog.hu/user/201561
"Továbbá a kemény talpú cipő (pl. tájfutó szöges) is a lehető legrosszabb hatással van a talpi ín gyulladásra."<br />
<br />
De a szüntelen aszfaltfutásaid tuti nem! :)
https://harzol.blog.hu/2008/12/10/a_mai_futas_nem_esett_jol/full_commentlist/1#c4227630
Válasz erre: A mai futás nem esett jól
2008-12-11T21:36:01+01:00
2008-12-11T21:36:01+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát még nektek. Tuti a legtávolabbi ponton törtem volna ki a bokám.<br />
Onnan aztán igen kemény lett volna visszacipelnetek. :)
https://harzol.blog.hu/2008/12/10/a_mai_futas_nem_esett_jol/full_commentlist/1#c4222906
Válasz erre: A mai futás nem esett jól
2008-12-11T14:13:17+01:00
2008-12-11T14:13:17+01:00
domo
inkább jöttél volna a HHH-ra!<br />
az tuti még ennyire sem esett volna jól.
https://harzol.blog.hu/2008/12/10/a_mai_futas_nem_esett_jol/full_commentlist/1#c4219806
Válasz erre: A mai futás nem esett jól
2008-12-11T10:04:38+01:00
2008-12-11T10:04:38+01:00
Tornai Szabolcs
megint hadd osszam meg ősi bölcsességem: szerintem az a gond, hogy nem gimnasztikázol, ezt bemelegítés után és edzés végén is kellene csinálnod, de mindig... ezenkívül új vesszőparipám, hogy azt a hullámoztató gerinctornát, amit egyszer mutattam neked (és viccesen néz ki, de nagyon jó), hogy ezt ajánlotta edzések után molnár sándor atlétaedző... mert a sok futástól, a függőleges ütődésektől beállnak, összepréselődnek a csigolyák, és fel kell őket lazítani, de nem néha, hanem minden edzés után, kivéve ha az ember hobbikocogó...<br />
szabolcs
https://harzol.blog.hu/2008/12/05/pihenonap_9/full_commentlist/1#c4217659
Válasz erre: Pihenőnap
2008-12-10T22:48:35+01:00
2008-12-10T22:48:35+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Akkor úgy tűnik mindig akkor leszek fáradt, ha a lehetséges edzőtársak egyike sem ér rá futni. :)<br />
<br />
Plusz a fáradtságot növeli a sötét és a rosszidő.
https://harzol.blog.hu/2008/12/05/pihenonap_9/full_commentlist/1#c4210248
Válasz erre: Pihenőnap
2008-12-10T12:20:54+01:00
2008-12-10T12:20:54+01:00
Tornai Szabolcs
szerintem a lustaság nem feltétlenül lustaságot jelent, hanem gyakran azt hogy a szervezet kiköveteli a pihenést a szigorú edzésterv ellenében...<br />
szabolcs
https://harzol.blog.hu/2008/12/05/pihenonap_9/full_commentlist/1#c4204824
Válasz erre: Pihenőnap
2008-12-09T21:18:12+01:00
2008-12-09T21:18:12+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát igen.<br />
Erős vagyok, de a lustaság még nálam is erősebb néha. :)
https://harzol.blog.hu/2008/12/05/pihenonap_9/full_commentlist/1#c4197393
Válasz erre: Pihenőnap
2008-12-09T10:48:58+01:00
2008-12-09T10:48:58+01:00
Évi
Pedig hogy féltél, hogy ha kimarad egy nap, akkor elmegy az egésztől a kedved! Remélem nem így történt. Végülis nem kemény edzés maradt ki.
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c4154861
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-12-04T16:44:22+01:00
2008-12-04T16:44:22+01:00
Bánfalvi Gabriella
A gyógytornára ahová járok, mindenki ugyanazt a gyakorlatot végzi,tehát meg sem krdezték, hogy eltört-e, vagy mi van..<br />
A törésemet már kezelték azzal, hogy összecsavarozták, így úgyanolyan betegként kezelnek, mint akinek csak szalag szakadása, húzódása volt.<br />
Az orvosom szerint bármit csinálhatok a fájdalom határáig.<br />
Köszi a válaszod!
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c4141704
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-12-03T15:04:05+01:00
2008-12-03T15:04:05+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
A gyógytornásznál jobb tanáccsal így a távolból biztos nem fog tudni neked szolgálni senki.<br />
<br />
Azt azért megkérdezheted a gyógytornásztól, hogy az itt felsorolt gyakorlatokat szabad-e csinálnod.<br />
<br />
Elég komoly és összetettnek tűnik a sérülésed. Én nem mernék semmi konkrétat tanácsolni.
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c4141614
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-12-03T14:58:25+01:00
2008-12-03T14:58:25+01:00
Bánfalvi Gabriella
Helló!<br />
<br />
Nekem egy baleset következtében az ugrócsontom darabosra tört, és az ínszalagjaim izületi tokostól szakadtak.<br />
Összecsavarozták, és már terhelhetem is, csak az a gáz, hogy kb. 5 hónapig egyátalán nem mozgathattam, s annyira beszűkült a bokamozgásom, hogy sántikálok, és egy csomó mindent nem tudok megcsinálni amit azelött. Most kezdtem el gyógytornára járni, de plusz mozgást négy óránként kell végeznem.<br />
Szeretném valahogy a bokám, és az Achilles ínam mozgását, nyúlását visszanyerni. Köszönettel: Gabriella
https://harzol.blog.hu/2008/11/25/elso_futas_hoban/full_commentlist/1#c4081085
Válasz erre: Első futás hóban
2008-11-27T17:30:18+01:00
2008-11-27T17:30:18+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Ahogy most fest itt se nagyon. Latyak még talán van. :(
https://harzol.blog.hu/2008/11/26/kicsit_hosszu_kicsit_valtakozo/full_commentlist/1#c4081078
Válasz erre: Kicsit hosszú, kicsit váltakozó
2008-11-27T17:29:46+01:00
2008-11-27T17:29:46+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Igen. Most én is úgy gondolom már, hogy magamtól tuti nem fogok semmi résztávfélét futni.<br />
<br />
Egyetlen kivétel, ha a többiek azt futnak és hozzájuk csapódok. Megszakadni mindenesetre ott se fogok tavaszig.
https://harzol.blog.hu/2008/11/26/kicsit_hosszu_kicsit_valtakozo/full_commentlist/1#c4080967
Válasz erre: Kicsit hosszú, kicsit váltakozó
2008-11-27T17:19:54+01:00
2008-11-27T17:19:54+01:00
Andor
Szerintem ragaszkodj következetesebben a lassú, hosszú futásokhoz, résztávazni majd ráérsz áprilisban
https://harzol.blog.hu/2008/11/25/elso_futas_hoban/full_commentlist/1#c4080938
Válasz erre: Első futás hóban
2008-11-27T17:17:28+01:00
2008-11-27T17:17:28+01:00
Andor
Amilyen szerencsénk van csak a Vértesben és a Gerecsében lesz hó
https://harzol.blog.hu/2008/11/25/elso_futas_hoban/full_commentlist/1#c4071871
Válasz erre: Első futás hóban
2008-11-26T21:55:22+01:00
2008-11-26T21:55:22+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Na ja. Ezért írtam, hogy kellően nagy.<br />
Ha lenne fél méter hó, akkor nem számítana mi van alatta. :)
https://harzol.blog.hu/2008/11/25/elso_futas_hoban/full_commentlist/1#c4071528
Válasz erre: Első futás hóban
2008-11-26T21:19:21+01:00
2008-11-26T21:19:21+01:00
István
<br />
"Hóban egyrészt sokkal jobban látni hova lép az ember.."<br />
<br />
Azt igen, dehogy mi van a hó alatt azt már kevésbé! ;)
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4060012
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-25T21:53:26+01:00
2008-11-25T21:53:26+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
:)<br />
<br />
Írtam valamikor 1 hete, hogy a bokatornába szinte mindent beleértek.<br />
(még napi átlag 2 perc hasizmozást is)<br />
Na szóval, ez nagyrészt nyújtás. Abból is nagyrészt a bokám nyújtása.<br />
Elfáradni tuti nem fog a bokám. Erősíteni nem erősítem többet, mint az elmúlt időszakban.<br />
Írni azért kezdtem el ezeket, hogy ne hagyjak ki napot és a nyújtás mennyiségét feltornásszam kb. erre a szintre.<br />
<br />
Semmi durvára nem kell gondolni. Ráülök a sarkamra és csak ücsörgök. (ami persze 1 perc után kényszerből megszakad, mert a lábfejem szétnyomja a talaj)<br />
Aztán mintha vádlit nyújtanék, csak épp nekem a rossz bokám esetében elől is "fáj" és persze a két térdem nem épp egyformán tudom előretolni.<br />
<br />
Aztán még van amit soha az életben nem hittem volna. Külső szalagok nyújtása. Megfogom kézzel a bokám és feszítem abba az irányba, hogy a külső szalagok nyúljanak.<br />
Ezzel egész jól haladok. Lassan eléri azt a szintet, amit a jó bokám tud.<br />
<br />
No szóval ebbe nem fogok belehalni, elfáradni se. Max. halálra unom magam, de inkább ez, mint egy huszonikszedik újrakezdés.
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4059905
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-25T21:44:23+01:00
2008-11-25T21:44:23+01:00
Csaba
A nagyjáboli edzésterv témakörhoz ajánlom a következő igen friss interjút Gueorgiou-val:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://news.worldofo.com/2008/11/20/thierry-gueorgiou-presentation/">news.worldofo.com/2008/11/20/thierry-gueorgiou-presentation/</a><br />
<br />
Különösen ezt a részét:<br />
"Since a while (before 2003), I decided to not record my training in a diary. The reason for this choice is that I put too much energy on just counting hours, but not much on analyzing my feelings."<br />
<br />
Ezek után el tudom hogy nézhet ki a terve... "Ma tájfutok amíg jól esik". Viszont, meglehetősen hatékony vele! Szóval szerintem nem kell ezt túlmisztifikálni.<br />
Prsze nyílván van emögött jópár év tapasztalat, de akkor sem az a fontos, hogy a tervet megcsináljuk tőkéletesen, meg hogy szép legyen az edzésnaplónk, hanem, hogy amit csinálunk, az jó legyen az adott körülmények között. Tehát például ha túl fáradt vagy, semmi értelme lenyomni egy résztávos edzést - terv ide vagy oda. (persze van ennek másik oldala is, mint mindennek, és örök igazságok sem léteznek)<br />
<br />
Könnyű futás: sok könnyű futásból lehet gyorsan futni, sok gyors futásból nem. Könnyű futásból szinte lehetetlen túl sokat csinálni, gyors futással viszont nagyon könnyű. Alapozás közben, hidegben, csúszós talajon végképp érdemes átgondolni, hogy mennyire kell erőltetni az intenzív edzéseket.<br />
<br />
ui: egyébként büszke vagyok rád Haresz! :) De a hat óra bokatorna nagyon sok így elsőre - persze nem tudom mennyit csináltál az előző hetekben, de fokozatosan ezzel is!<br />
<br />
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4052945
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-25T12:54:40+01:00
2008-11-25T12:54:40+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Ja és persze, hogy nem fog gyorsan futni, aki mindig lassan fut. Viszont valószínűleg az sem fog, aki mindig gyorsan fut.<br />
<br />
Kell ilyen is, olyan is. Alapozás közben viszont biztos, hogy a lassúnak (pontosabban aerob terhelésnek) kell dominálnia.
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4052883
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-25T12:50:43+01:00
2008-11-25T12:50:43+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Aerob-anaerob átmeneten futni én is szeretek és hasznosnak is tartom. Akkor még nem hal meg az ember, de érzi, hogy komoly edzést csinált. Nem mellesleg felfelé tolja az aerob-anaerob átmenetet.<br />
<br />
Egyébként ez a nagyjából készített edzésterv és annak a nagyjábóli betartása sokaknál működik. Legtöbben persze csak kényszerből, hisz sokan nem tudnak minden nap fix időben edzésre menni, nincs edzőjük... <br />
Működhet ez is egész jól, de a háttérben biztos van valami elméleti tudás, vagy komoly futómúlt rendesen betartott edzéstervvel.<br />
<br />
Én mostanában megint kezdem azt érezni, hogy rohadtul kellene mellém egy edző.
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4052450
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-25T12:19:33+01:00
2008-11-25T12:19:33+01:00
Tornai Szabolcs
kösz...! megnézem a linket...<br />
én úgy gondolom, hogy sokféle távot sokféle sebességgel érdemes futni sokféle terepen, tehát fő a változatosság... fixa ideám, hogy aki csak lassan fut, abból nem lesz gyors hosszútávfutó, vagy tévedek?<br />
és akkor ott van az afrikai edzésmódszer is, hogy közepesen lendületesen futnak... tehát az aerob-anaerob határon billegve, azt hiszem... erről mi a véleményed...?<br />
és mi a véleményed arról, ha valaki csak nagyjából készít tervet, és csak érzésre fut...? például elő van neki írva a résztáv, de ő akkor mégsem azt futja, hanem hirtelen ötlettől vezérelve csak egy lendületeset, aztán a lendületes helyett futja a résztávot... vagy a komoly futók totál szigorúan betartják a kicentizett edzéstervet?<br />
Szabolcs
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4039086
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-24T10:36:17+01:00
2008-11-24T10:36:17+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Szia!<br />
<br />
Az alapozásnak az aerob képességek fejlesztéséről kell szólnia. Hosszú futások, kilométergyűjtés...<br />
<br />
Ez persze nem jelenti azt, hogy gyorsat nem szabad futni, de nem azon van a hangsúly.<br />
<br />
Ez minden edzéselmélet szerint így van, csak az arányok térnek el (60% - 100% az aerob aránya ezek szerint).<br />
<br />
Itt olvasgathatsz róla ha érdekel:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.freeweb.hu/powerhiker/">www.freeweb.hu/powerhiker/</a><br />
<br />
Ha csak gyorsat futsz, akkor csak az anaerob képességeidet fejleszted, ennek következtében az aerob átmenet sokkal alacsonyabb tempónál következik be. Ez azért nem jó, mert aerob tartományban sokkal nagyobb hatásfokkal üzemelünk. Anaerob tartományban pedig már savasodunk.<br />
<br />
Az ideális tehát az lenne, ha 3:20-as tempóig eltolnánk az aerob küszöbünket, ami azt jelentené, hogy ebben a tempóban gyakorlatilag lazán kocognánk egy maratont. :) (Van ilyen ember.)<br />
Aerob képességet fejleszteni viszont aerob edzéssel lehet. Persze nem csak olyannal, mint a szombati futásom. Ez az aerob tartományom alján futott edzés volt. Valahol 155-160-as pulzus körül van az aerob tartományom felső határa. Nyilván ott is kell futni és nyilván a közepén is.<br />
<br />
Zoli
https://harzol.blog.hu/2008/11/22/aki_nem_tud_lassan_futni_az_gyorsan_se_fog/full_commentlist/1#c4038889
Válasz erre: Aki nem tud lassan futni, az gyorsan se fog
2008-11-24T10:21:19+01:00
2008-11-24T10:21:19+01:00
Tornai Szabolcs
nem vagyok szakember, de aki nem fut gyorsan (anaerob tartományban) is rendszeresen, csak mindig lassan, az sosem fog tudni gyorsan futni... vagy mit jelent a fenti bölcsesség...?
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4012882
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2008-11-20T22:41:21+01:00
2008-11-20T22:41:21+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát nekem azért ilyet nem mondtak. Én jöttem, mentem vele, igaz jó ideig szinte csak lakáson belül.<br />
Nem azért kell feküdni, mert a ráállás ront a helyzeten, hanem, hogy fel legyen polcolva és lemenjen a duzzanat.<br />
<br />
Jegeld és várjál pár hetet. Mást nagyon most nem tudsz tenni.<br />
Én is majd bele döglöttem, de a 6 hetet sajnos ki kell várni. Nincs mit tenni.<br />
Talán a 4. héttől kezdve lehet szobabiciklizni és esetleg úszni, de erre majd az orvosnál kérdezz rá.<br />
<br />
Gyógytornát majd mondják, de szerintem az is a 6. hét után kezdődik.<br />
Én max. fizetős gyógytornászt tudnék ajánlani, de szerintem a sportkórházban is jó kezekbe kerülsz.<br />
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c4012840
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-11-20T22:35:38+01:00
2008-11-20T22:35:38+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Szia!<br />
<br />
Fel a fejjel.<br />
Szerintem még 2-3 hét és valószínűleg elkezdhetsz futni, igaz kezdetben az erdei talaj nem szerencsés.<br />
<br />
Sok mindent nagyon nem tudsz tenni az első 6 hétben.<br />
<br />
Milyen szintű a sérülésed? <br />
Gondolom részleges szakadás? Helyileg hol vagy (Gyógytorna szempontjából)?<br />
<br />
Persze nem vagyok doki, de saját tapasztalatom sajnos bőven van.<br />
Ha visszaolvasod a 2006 okt. 1-től kezdődő időszakot, akkor elég jól képbe kerülhetsz, hogy én miként éltem meg.<br />
<br />
Üdv,<br />
Zoli
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c4012722
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-11-20T22:19:45+01:00
2008-11-20T22:19:45+01:00
Betti
sziasztok Sorstársak!<br />
<br />
Nekem okt 28 án ment ki a bokám 3,5 hete<br />
én is aktiv boka rögzítőt kaptam.<br />
Elötte 10 12 km-t futottam egy nap <br />
még etére bedagad és fáj<br />
van valakinek tanácsa <br />
mi tegyek?<br />
mikor tudok ujra futni?<br />
és hol van a legjobb gyógy torna?<br />
ez normális hogy dagad és fáj?<br />
<br />
Ugy el vagyok keseredve és úgy hiányzik a futás meg az erdő:(
https://harzol.blog.hu/2006/10/04/a_diagnozis_bokaszalag_szakadas/full_commentlist/1#c4012698
Válasz erre: A diagnózis: bokaszalag szakadás
2008-11-20T22:16:45+01:00
2008-11-20T22:16:45+01:00
Pitlockry
Én is beléptem tegnap a klubba:(( <br />
Bal külső, részleges... és még nem is a táncpróbán történt, hanem egyszerűen félreléptem... <br />
Mivel soha ilyen szintű sérülésem nem volt, és eléggé nagy a mozgásigényem felfoghatatlan a 2 hét mozdulatlanság... Ez mennyire igaz, hogy tényleg csak feküdni lehet/ne???? <br />
És mikor/ milyen gyógytornát javasoltok???<br />
Egyébként Sportkórházban voltam, és nagyon jók az élményeim:)))<br />
<br />
+ a pihenésen kívül milyen egyéb módon segíthetem a mihamarabbi gyógyulást? Reiki?? Bármire nyitott vagyok!!!<br />
Előre is köszönet!!!<br />
:)) Gabi
https://harzol.blog.hu/2008/11/19/evivel_es_gyurival_a_szigeten/full_commentlist/1#c4008260
Válasz erre: Évivel és Gyurival a szigeten
2008-11-20T14:59:14+01:00
2008-11-20T14:59:14+01:00
Medvetalp
Ma én is fogok futni egy tempósabb kört a szigeten (~3:40-ben), meglátjuk nekem mennyi lesz a pulzusom.
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3851074
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-05T09:33:49+01:00
2008-11-05T09:33:49+01:00
sztibi
Javaslom alapítsuk meg a Harzol Boka Fan Clubot :)
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3849338
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-05T00:58:14+01:00
2008-11-05T00:58:14+01:00
crasy
Én drukkolok hogy renben legyen a lábad!!<br />
<br />
Futás FOREVER!!!!!!!!!!!!<br />
<br />
:)
https://harzol.blog.hu/2007/12/16/bokatorna_boka_erosites_nyujtas_es_egyen/full_commentlist/1#c3841121
Válasz erre: Bokatorna - Boka erősítés, nyújtás és egyensúly gyakorlatok
2008-11-04T12:42:08+01:00
2008-11-04T12:42:08+01:00
Andi
Nekem szeptember elején fordult alám a bokám, először azt mondták h, részleges szakadás, aztán h.teljesen elszakadt.Kaptam rögzitést, de még a mai napig fáj, probáltam futni, de nagyon fájt.Kb 5-6 hétig be is volt dagadva nagyon.
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3840471
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-04T11:43:20+01:00
2008-11-04T11:43:20+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát én most inkább abban reménykedek, hogy 5-6 hét alatt jön majd rendbe annyira, hogy könnyűket futhassak már terepen.<br />
<br />
Sima bokakörzés most pl. eléggé fáj, ha a levegőben csinálom akkor is.
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3840412
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-04T11:40:03+01:00
2008-11-04T11:40:03+01:00
Tornai Szabolcs
ja, ha instabilnak érzed, akkor persze nem szabad, csak azt hittem, egy hét pihentetéssel rendben lesz...<br />
ha pesten futsz, szólj...
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3838804
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-04T09:41:13+01:00
2008-11-04T09:41:13+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Tuti lesérülnék.<br />
Olyan rohadt instabil a bokám, hogy földúton nem bírok futni, nemhogy terepen.<br />
Valószínűleg megszaggattam pár szalagomat, vagy legalábbis megtéptem.<br />
Maximum lesétálni tudnám a pályát.<br />
Rohadtul utálnám, hogy nem tudnék futni és csak elmenne a kedvem.<br />
<br />
Ez van. Marad az aszfalt és esetleg a rekortán.
https://harzol.blog.hu/2008/11/03/mukodik_a_bokam/full_commentlist/1#c3838766
Válasz erre: Működik a bokám
2008-11-04T09:37:33+01:00
2008-11-04T09:37:33+01:00
Tornai Szabolcs
Zoli, szerintem gyere el a Spari 2. napjára, és addig csak lazákat fuss és kíméld a bokád... jobb lenne az év befejezése egy jó kis versennyel...! vagy gyere szombaton a wre-futamra!<br />
Szabolcs<br />
ui. persze tudom, hogy egyből azt fogod írni, hogy semmiképpen, de vedd fontolóra...
https://harzol.blog.hu/2008/10/31/vege_2132/full_commentlist/1#c3812742
Válasz erre: Vége
2008-11-01T11:14:43+01:00
2008-11-01T11:14:43+01:00
Tornai Szabolcs
nagyon elkeserít, hogy nem jön rendbe a bokád... de a megoldás egyszerű: nyomod tovább, és kész... <br />
aztán ha megint kimegy, vársz egy picit, és újból nyomod tovább, ennyi...<br />
Szabolcs
https://harzol.blog.hu/2008/10/31/vege_2132/full_commentlist/1#c3811736
Válasz erre: Vége
2008-11-01T01:32:57+01:00
2008-11-01T01:32:57+01:00
sztibi
Zoli!<br />
<br />
Fel a fejjel. Nehogy feladd. Erdőn kívül is van élet, legfeljebb egy darabig velünk futsz aszfalton. Erre mondják, hogy addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik:)<br />
Na a viccet félretéve pihend ki magad, aztán újult erővel és bokával várunk a Baluval.
https://harzol.blog.hu/2008/10/29/harmashatar_hegyi_fenyvisszaveros_terepkor/full_commentlist/1#c3805202
Válasz erre: Hármashatár-hegyi fényvisszaverős terepkör
2008-10-31T13:48:36+01:00
2008-10-31T13:48:36+01:00
butch
Jártam Észtországban, tény, hogy azok az erdők ott vannak a szeren, de ettől nem kívántam meg a HHH bozótosait. <br />
<br />
Bár itt legalább nyári éjszakákon lehet üzekedő párokba botlani... :)
https://harzol.blog.hu/2008/10/28/ujabb_kereso_kifejezesek/full_commentlist/1#c3802349
Válasz erre: Újabb kereső-kifejezések
2008-10-31T10:24:56+01:00
2008-10-31T10:24:56+01:00
Balu
Lehetne versenyt rendezni melyik az a leghülyébb keresőkifejezés amelyikről eltalálni a blogodra. :)
https://harzol.blog.hu/2008/10/29/harmashatar_hegyi_fenyvisszaveros_terepkor/full_commentlist/1#c3801687
Válasz erre: Hármashatár-hegyi fényvisszaverős terepkör
2008-10-31T09:30:36+01:00
2008-10-31T09:30:36+01:00
István
Ez így helytálló! Mint az egyik alapítótag, bizton állíthatom, hogy ez a kör éjszaka sokkal kevésbé terheli meg a lelket, mint napvilágnál. Egyébként meg kell az ilyen, Észtország egykét erdejéhez képest ez egy mesés szálerdő. <br />
Aki kedvet kapott hozzá, szeretettel várjuk minden szerdán Fenyőgyöngyén sötétedéskor! ;)
https://harzol.blog.hu/2008/10/28/ujabb_kereso_kifejezesek/full_commentlist/1#c3800900
Válasz erre: Újabb kereső-kifejezések
2008-10-31T07:58:56+01:00
2008-10-31T07:58:56+01:00
dyan
http://blog.hu/user/157753
Helló,<br />
<br />
Nálam a csúcsok a "hogyan kell használni a tájfutótérképet" meg a "honnan tudom hogy kiment-e a bokám" na meg a "fanni és gyurika".<br />
<br />
A traktor meg különdíjas :) az összes kommenttel együtt :)<br />
<br />
Üdv,<br />
Sanyi
https://harzol.blog.hu/2008/10/29/harmashatar_hegyi_fenyvisszaveros_terepkor/full_commentlist/1#c3799000
Válasz erre: Hármashatár-hegyi fényvisszaverős terepkör
2008-10-30T21:14:20+01:00
2008-10-30T21:14:20+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát valahogy úgy.<br />
Mentségemre csak annyi, hogy engem is úgy rángattak bele.<br />
<br />
A hivatalos álláspont szerint azért kell éjszaka futni a kört, mert nappal visszariadnánk a látványtól. :)
https://harzol.blog.hu/2008/10/29/harmashatar_hegyi_fenyvisszaveros_terepkor/full_commentlist/1#c3798472
Válasz erre: Hármashatár-hegyi fényvisszaverős terepkör
2008-10-30T20:18:34+01:00
2008-10-30T20:18:34+01:00
butch
Elment az eszetek? :) Ebbe a dzsindzsába engem bottal nem kergetnének bele...
https://harzol.blog.hu/2008/10/26/az_evszazad_ob_janaka_hete/full_commentlist/1#c3766615
Válasz erre: Az évszázad OB-jánaka hete
2008-10-28T11:38:41+01:00
2008-10-28T11:38:41+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát nekem a saját tapasztalatom az, hogy ha 1 napnál többet kihagyok, akkor teljesen szétesek. Sípol a tüdőm és 80% körülire esik a teljesítményem. Már akkor is gondok szoktak lenni, ha 1 hétig nem csinálok még egy felrázó laza résztávot sem, mint pl. a 2006-os főiskolás VB előtt.<br />
<br />
Szerintem a pihenést mások is úgy értik, hogy csak átmozgatnak. Az aztán végképp nem terhelés.
https://harzol.blog.hu/2008/10/26/az_evszazad_ob_janaka_hete/full_commentlist/1#c3766505
Válasz erre: Az évszázad OB-jánaka hete
2008-10-28T11:31:44+01:00
2008-10-28T11:31:44+01:00
Tornai Szabolcs
szerintem nagy megmérettetések előtt minimum három napot teljes pihenéssel kellene töltened, vagyis szigorúan 0 méter futással... erre vonatkozóan pelyhe dani tudományos értekezését ajánlhatom figyelmedbe, még akkor is, ha picikét eltúlozva adta elő az erre vonatkozó tudnivalókat... és ha brutálisan széjjelpihented magad, akkor olyan leszel mint a kiéhezett leopárd, aki alig várja, hogy széjjeltúrja az erdőt... a lényeg hogy a legnagyobbb megmérettetések előtt le kell szarni a kilométergyűjtést, mert különben a nagy verseny is csak egy edzés lesz, bármennyire is kemény... tavaly kovács ádámtól megkérdezte a szpíker, hogy hogy készült fel az ob-ra... azt felelte: sokat pihentem... természetesen ő nyert...
https://harzol.blog.hu/2008/08/25/triglav_csucstamadas/full_commentlist/1#c3765731
Válasz erre: Triglav csúcstámadás
2008-10-28T10:39:35+01:00
2008-10-28T10:39:35+01:00
harzol2
http://blog.hu/user/1493
Hát leginkább a megfelelő időjárás.<br />
Szerintem most június végéig felejtős a dolog.
https://harzol.blog.hu/2008/08/25/triglav_csucstamadas/full_commentlist/1#c3762724
Válasz erre: Triglav csúcstámadás
2008-10-27T23:02:52+01:00
2008-10-27T23:02:52+01:00
Balogh István
szeretném én is megtapasztalni a triglav szépségét.<br />
ezért itt érdeklődöm hogy mi a feltétele ezen hegy megmászásának.<br />
ha tudtok tanácsot adni írjatok az email címemre<br />
<a href="mailto:b.pitju@freemail.hu">b.pitju@freemail.hu</a><br />
üdv pitju